دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 11:48
رئیس واحد کاشان در گفت‌وگو با آنا:

درصد بالایی از مسئولان کاشان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی، بهترین نمونه اجرای اصل 44 قانون اساسی است که نه تنها ریالی از دولت دریافت نکرده است، بلکه سالانه میلیاردها تومان به خزانه دولت واریز کرده است.
کد خبر : 23128

دکتر مهدی اخباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، علم و تعامل بین‌المللی را با یکدیگر عجین خواند و علم را یکی از ریشه‌های فرهنگ دانست و اظهار کرد: علم و تعامل بین‌المللی با هدف جهانی شدن در هم آمیخته شده است.


وی افزود: در ایران پیگیری‌ها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و لبیک جوانان در سال‌های اخیر باعث شد تا از یک پدیده علمی پرده‌برداری و پیشرفت و تکنولوژی را به دنبال داشته باشد.


اخباری گفت: امروز نیز باید برای جهانی شدن و حضور در میدان‌های بین‌المللی فعالیت مضاعفی داشته باشیم تا در آینده‌ای نه چندان دور شیعیان و ایران در عرصه فرهنگی تبدیل به تهدیدی بزرگ علیه استکبار جهانی باشند.


به گفته وی، ثبات بخشیدن به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی ایران در عرصه‌های مختلف که در سال‌های گذشته با فراز و فرودهایی روبرو بوده یکی از راهکارهای حضور در میدان‌های بین‌المللی است.








براساس برآوردهای انجام شده از سوی دولت، دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تأسیس تاکنون از خروج بیش از 60 میلیارد دلار از کشور جلوگیری کرده است

رئیس واحد کاشان یادآوری کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مباحث علمی مورد توجه امام و در ادامه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و بر توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها افزود و باعث افزایش 20 برابری جمعیت دانشجویی کشور شد که این افزایش، جهش بزرگی در عرصه علمی کشور است.


وی افزود: در چنین فضایی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند سایر سازمان‌ها و بنیاد و ارگان‌های تأثیرگذار و با برکت بعد از انقلاب اسلامی مانند سپاه و جهاد کشاورزی به برکت دعای میلیونی پدران و مادران دانشجویان این دانشگاه، امروز تبدیل به یکی از بزرگترین دانشگاه‌ حضوری در جهان شده است.


به گفته اخباری، دانشگاه آزاد اسلامی امروز به درجه‌ای از توسعه و پیشرفت رسیده است که از هر سه خانواده ایرانی، یک خانواده دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دارند. بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی دولت، دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تأسیس تاکنون از خروج بیش از 60 میلیارد دلار از کشور جلوگیری کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: این دانشگاه تاکنون از ورود افراد که با نظام اسلامی هیچ سنخیتی ندارند که هر یک از آنها در موضوع فرهنگی می‌توانستند تهدید بزرگ برای فرهنگ کشور باشند، جلوگیری کرده است.


اخباری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در 30 سال گذشته با تلاش مدیران قبلی چون نگینی در بین دانشگاه‌ها درخشیده است، گفت: موفقیت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در مقاطع بالاتر سایر دانشگاه‌های کشور مصداق بارزی از موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان است.


وی با توجه به این که امروز درصد بالایی از مسئولان شهرستان کاشان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد کاشان هستند، افزود: امروز در کمتر کارخانه‌ای است که نشانی از فارغ التحصیلان این دانشگاه نباشد.
به گفته وی، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان همیشه منشاء برکات زیادی برای کاشان و سایر شهرهای کشور بوده و هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته