دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 11:54
ربیعی در پاسخ به سوال پورابراهیمی:

گام‌های مهمی برای اصلاح صندوق‌ها و دخیل کردن شرکای اجتماعی برداشته‌ایم/ استقرار سامانه هوش تجاری در شستا

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش بنگاهداری از برنامه‌های وزارتخانه ما است، گفت: نباید به وزارت کار نگاه اقتصادی داشت.
کد خبر : 231266

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های خود در جریان جلسه رأی اعتماد اشاره کرد و گفت: اصلاح صندوق‌ها و گزارش صحیح اطلاعات و دخیل کردن شرکای اجتماعی از مهمترین اهداف ما بود که در این زمینه گام‌های مهمی برداشتیم.


وی با بیان اینکه وزارت کار وظایف متعددی دارد که در مجموع باید مانع فقر و ایجاد اشتغال شود، ادامه داد: بخشی از این اقدامات در حوزه صندوق‌ها است که تعدادی از این شرکت‌ها مدیریتی و تعدادی غیرمدیریتی است که ممکن است درخصوص برخی از شرکت‌ها با خطا روبرو شده باشیم؛اما سعی کرده‌ایم بخشنامه درستی در این خصوص تدوین کنیم که تمام آنها با همکاری دستگاه‌های کشور بوده است.


وی افزود: استقرار سامانه هوش تجاری،داشبورد مدیریتی را در شستا داشته‌ایم که برای شفافیت است،همچنین کاهش بنگاه‌داری در برنامه ما بوده که تاکنون در هیچ دولتی دیده نشده است.


ربیعی با اشاره به ماهیت اجتماعی این وزارتخانه اظهارداشت:تاکنون شرکت‌هایی از این وزارتخانه واگذار شده‌اند لذا نباید به این وزارتخانه نگاه اقتصادی داشت و با این خط کش آن را اندازه‌گیری کرد. همچنین ما هیچ‌گاه کارگری را اخراج نکرده‌ایم.


وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سوال پورابراهیمی از خود عنوان کرد:در خصوص سوال نماینده کرمان به طور کامل به قانون عمل کرده‌ام و امروز این سوال موضوعیت ندارد چرا که ما به شفافیت‌سازی اهمیت می‌دهیم.


وی با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده از سوی نماینده سوال کننده گفت: متأسفانه واژگانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابهام‌زا است؛ به عنوان مثال وقتی گفته می شود 260 مجموعه ذیل یک شرکت قرار دارند برای همه ابهام به وجود می‌آورد؛درحالی که باید گفت تمام این موارد به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد که در زمان تحریم‌ها طبق مجوز نهادهای متولی و امنیتی این اقدام صورت گرفته است.


ربیعی با اشاره به اینکه در زمان تصدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای مبارزه با فساد سیستم اطلاعات جامع را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد:نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر زمان که بخواهند می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از مجموع 264 شرکت زیرمجموعه‌ای که جزو اصل 44 قانون اساسی قرار گرفته 221 شرکت در سامانه الکترونیکی مربوطه ثبت شده است؛ به عبارتی 83 درصد شرکت‌های ثبت شده در این سامانه مربوط به وزارت تعاون است.


وی افزود: 70 درصد شرکت‌های زیرمجموعه در حوزه بورس وارد شده‌اند.


ربیعی ادامه داد:اقدامات مناسبی در خصوص مواجهه با شرکت تحت پوشش،پدیده کج خصوصی سازی و غیره انجام شده است؛لذا باید اذعان کرد که تفاوت بین ساختار فسادزا و فسادساز وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه فردی که از مجموعه اخراج شده بود در زمان انتخابات مسئول کمپین "نه" به ربیعی شد؛درحالی که باید فساد را به دور از جناح بندی از بین برد.


وی با یادآوری نامه‌ای که خطاب به رئیس جمهور نوشته است، گفت: در این نامه خطاب به رئیس جمهور داوطلبانه اعلام کردم که برای خروج از بنگاه‌داری دارای برنامه هستیم .


وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید از کارگران به عنوان سرمایه‌های اجتماعی حمایت کرد،خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی برای مقابله با فقر،اصلاح ساختار صندوق‌ها و غیره در دستورکار است که برای محقق شدن آنها نیاز به حمایت نمایندگان وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته