دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 10:50
با صدور پیامی مطرح شد

ابراز همدردی آیت‌الله خاتمی با زلزله‌زدگان/ ضرورت حضور به هنگام مسئولان و کمک به آسیب‌دیدگان

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی با ابراز تاسف از حادثه زلزله در غرب کشور، تاکید کرد: انتظار می‌رود همه در این عرصه سنجیده عمل کنیم و سنجیده سخن بگوییم تا مورد رضایت خداوند باشد.
کد خبر : 231198

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری آنا، آیت‌الله خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در پی وقوع زلزله در غرب کشور در پیامی اعلام کرد: حادثه‌ زلزله و جان‌ باختن تعدادی از هموطنان عزیز و نیز از کشورهای هم‌جوار، مایه‌ تاسف است از خدواند برای جان‌باختگان طلب مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر و اجر دارم.


وی افزود: در این حادثه آنچه موجب تخفیف آلام است حضور به هنگام مسئولین و کمک به آسیب‌دیدگان است. الحمدالله این را به خوبی در مسئولان کشور شاهدیم.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نکته‌ای را که با توجه به تجربه‌ زلزله‌ بم تذکر می دهم این است که تحلیل‌گران مراقب تحلیل خود باشند؛ مبادا سبب افزایش رنج داغدیدگان باشند، همانند آن که چون گناه کردید زلزله شد.


آیت الله خاتمی یادآور شد: شکی نیست که یکی از عوامل بلا، گناه است؛ جای انکار نیست. گاه بلا امتحان است، گاه زمینه‌ درجه یافتن است؛ آن چنان که در روایت آمده است.


وی در این پیام تصریح کرد: ما که از پشت صحنه‌های حوادث و فلسفه‌ آن خبر نداریم پس به طور قطع نمی‌دانیم عامل چیست. انتظار می‌رود همه در این عرصه سنجیده عمل کنیم، سنجیده سخن بگوییم تا مورد رضایت خداوند باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته