دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1396 - 09:45

چاره‌اندیشی وزارت ورزش در برابر قانون؛ کدام رئیس رفتنی می‌شود؟

شش روز از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی می‌گذرد و وزارت ورزش نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های بازنشسته برای ترک مسئولیت خود ارسال کرده‌است.
کد خبر : 231137

به گزارش‌ خبرنگار ورزشی آنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اداری و اجرایی از 20 آبان ماه امسال اجرایی شده‌است. در وزارت ورزش‌ و‌ جوانان تعدادی روسای بازنشسته وجود دارند که طبق اعلام اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها وزارت ورزش پیگیر این موضوع شده و با ارسال نامه‌ به آنها خواسته تا پست خود را ترک کنند.


از میان 65 رئیس فدراسیون 5 رئیس با این مشکل رویه رو هستند. مشحون 76 ساله دو سال پیش ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده گرفت و حالا با توجه به قانون منع به کار‌گیری بازنشسته‌ها باید هر چه سریعتر صندلی خودش را به فرد دیگری بدهد. شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص وی اعلام کرده‌است که مشحون بازنشسته است و شرایط ایثارگری که یکی از شروط برای ادامه فعالیت روسای فدراسیون‌های بازنشسته است را هم ندارد.


بهرام شفیع 61 ساله و رئیس فدراسیون هاکی از دیگر روسای بازنشسته است، شفیع که سال‌هاست ریاست هاکی را برعهده دارد چند روز پیش دوره 4 ساله ریاستش بر این فدراسیون به پایان رسید اما برای انتخابات جدید ثبت‌نام کرده است. این گزارشگر قدیمی بازنشسته سازمان صدا و سیما است و برای ادامه فعالیتش در فدراسیون‌هاکی با قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها مواجه است، البته شفیع اعلام کرده به قدری قابلیت دارد که دوباره در فدراسیون کارش را ادامه خواهد داد و آن طور که خودش اعلام کرده دو سال دیگر از این فدراسیون می‌رود! این در حالی است که بنا به گفته اسبقیان مدارکی از شفیع به دستشان رسیده که نشان می‌دهد او مجوز ایثارگری دارد البته این مدارک در حال بررسی است.


غیر از این دو نفر محمود خسروی‌وفا (رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین)، محمدعلی صبور (رئیس فدراسیون سه‌گانه) و محمدرضا مقصودلو (رئیس فدراسیون کبدی) از دیگر روسای بازنشسته هستند که گویا مدارکی برای ادامه فعالیتشان ارائه داده‌اند که البته از سوی وزارت ورزش در حالی بررسی است . ضمن اینکه دوره ریاست 4 ساله مقصودلو و صبور به پایان رسیده اما آنها برای دوره بعد هم ثبت نام کرده‌اند.


بازنشسته‌های فوتبالی هم رفتنی شدند؟


غیر از روسای فدراسیون‌های ورزشی که نامشان در فهرست بازنشسته‌های شاغل نوشته شده‌است، مدیران شاغل در فوتبال نیز شامل این قانون می‌شوند. دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس توسط دو بازنشسته رضا افتخاری و علی‌اکبر طاهری اداره می‌شوند؛ اگرچه طاهری چند روز پیش استعفای خودش را اعلام کرده و چند روزی است که دیگر در باشگاه حاضر نمی‌شود اما افتخاری به رغم منع قانونی همچنان به فعالیتش در باشگاه استقلال ادامه می‌دهد. البته داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش چند روز پیش اعلام کرده بود که این وزارت‌خانه به دنبال راهکاری قانونی برای تداوم مدیریت این دو نفر در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است، البته علاوه بر این دو نفر علی کفاشیان هم نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران بازنشسته بانک مرکزی است و نام او هم همچون دیگر مدیران در لیست بازنشستگان برای ترک مسئولیت خود قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته