دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 09:33

چاپ سه مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مجلات معتبر دنیا

سه مقاله یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در 5 درصد اول فهرست موضوعی نشریات ISI قرار گرفت .
کد خبر : 23107

به گزارش خبرنگار آنا، به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، سه مقاله دکتر مرتضی خوشوقت علی‌آبادی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی این واحد دانشگاهی در ده درصد اول فهرست موضوعی نشریات ISI به چاپ رسید.


دکتر مجید سلامی افزود: بخشی از پژوهش‌­های وی در سال 1393 منتج به 10 مقاله ISI شده است که در این میان 2 مقاله مربوط به مطالعات عددی و یک مقاله مربوط به مطالعات آزمایشگاهی در مجلاتی که در 5 درصد اول فهرست موضوعی نشریات ISI قرار دارند به چاپ رسیده است.


وی در مورد سه مقاله اخیر این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: مقاله اول وی در مجله Energy conversion and management به چاپ رسیده که در این پژوهش، اثر پارامترهای هندسی مختلف و جریان نانوسیال درون کانال­‌های موجدار به عنوان یکی از پرکاربردترین هندسه­‌ها در تجهیزات انتقال حرارت مورد بررسی قرار گرفته است.


سلامی گفت: نتایج حاصل از این پژوهش می­‌تواند برای طراحان تجهیزات حرارتی مورد استفاده در صنایع مختلف از قبیل شیمیائی، برودتی، غذائی، هوا و فضا و غیره بسیار مورد توجه باشد.


وی افزود: مقاله دوم در مجله International Journal of Thermal Science به چاپ رسیده که در این پژوهش، جریان سیال درون مبدل­‌های حرارتی صفحه‌­ای با مولدهای گردابه با هندسه منظم مورد بررسی قرار گرفته که در پژوهش قبلی وی در این زمینه که در مجله International Journal of Thermal Sciences 79 (2014) به چاپ رسیده نیز این نوع از مولدهای گردابه را به عنوان بهینه ترین هندسه معرفی کرده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد مقاله سوم وی نیز که در مجله Energy به چاپ رسیده است، گفت: این پژوهش نیز در ادامه کارهای قبلی وی ولی با هندسه­‌های جدید از مولدهای گردابه‌ای برای اولین بار پیشنهاد و عملکرد آنها با یکدیگر مقایسه شده است.


وی یادآور شد: 9 مقاله از دانشگاه­‌های آزاد استان سمنان به عنوان مقالات برتر این استان به سومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد که هر سه مقاله اشاره شده از این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، جزء مقالات برتر معرفی شده از طرف استان بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته