دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازنمایش تابلو «توبه حر» همزمان با تجلیل از کاظم چلیپا

تابلو نقاشی «توبه حر» اثر استاد کاظم چلیپا، هم‌زمان با مراسم تجلیل از این هنرمند پیش‌کسوت در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 231053

به گزارش گروه فرهنگی آنا، روز دوشنبه 22 آبان‌ماه، هم‌زمان با مراسم اهدای جوایز برگزیدگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی از کاظم چلیپا، هنرمند پیش‌کسوت هنرهای تجسمی، تجلیل به عمل خواهد آمد.


همچنین یکی از آثار نقاشی عاشورایی این هنرمند با عنوان «توبه حر» در نگاه‌خانه سوره مرکز تجسمی حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.


کاظم چلیپا که در مسیر برگشت از راهپیمایی اربعین این گفت‌وگو با او به انجام رسید، درباره این اثر گفت: نام تابلو «توبه حر» است که در آثار مذهبی و یا خیالی‌نگاری قهوخانه‌ای، موضوع توبه حر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این اثر لحظه‌ای را به نمایش می‌گذارد که حر پس از صحبتی که سیدالشهدا (ع) با وی دارد و انقلابی درونی را در او رقم می‌زند، حالا نزد امام حسین (ع) بازگشته است تا توبه کند. در این اثر مخاطب در کنار امام ایستاده و حر را نگاه می‌کند و به نوعی شاهد تاریخ پرماجرای حق و حقیقت است.


تابلو نقاشی «توبه حر» در ابعاد 170 در 140 سانتی‌متر با تکنیک رنگ روغن خلق شده و در گنجینه آثار حوزه هنری نگهداری می‌شود. این اثر قرار است شامگاه 22 آبان‌ماه، در نگاه خانه سوره مرکز تجسمی حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته