دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1396 - 17:10
رضا یزدانی:

دوست دارم اگر به کشتی بر می گردم ایده آل باشم/ امیدوارم دختر عمویم روز به روز پیشرفت کند

قهرمان سابق کشتی آزاد گفت: اگر قرار باشد به کشتی برگردم باید مانند سال‌های گذشته در اوج آمادگی باشم و گرنه هیچ زمانی دیگر به کشتی برنمی‌گردم.
کد خبر : 230885

رضا یزدانی قهرمان سابق کشتی آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین شرایط جسمانی‌اش و بازگشت دوباره‌اش به تشک کشتی گفت: «‌خدا را شکر شرایط جسمانی‌ام خوب پیش می‌رود. در دو المپیک ریو و لندن به دو مصدومیت سخت دچار شدم و از نظر بدنی شرایط سختی داشتم. پاشنه آشیل پایم را اسفندماه سال گذشته جراحی کردم و ده ماه هم دوره نقاهت را پشت سر گذاشتم.»


وی ادامه داد: «‌در حال حاضر در ماه آخر نقاهتم به سر می‌برم و هنوز در مورد بازگشتم به کشتی تصمیمی‌نگرفته‌ام. برای حضور در مسابقات امسال هم هیچ تصمیمی‌ نگرفتم چرا که اول باید شرایط جسمانی‌ام را بسنجم و بعد در مورد روند کشتی‌ گرفتنم تصمیم‌گیری کنم.»


یزدانی در ادامه گفت: «در ماه آخر مصدومیتم تمرینات سبک و بدنسازی انجام داده‌ام. در حال‌حاضر به مسابقات بین المللی فکر نمی‌کنم چرا که باید اول ببینم شرایط بدنی‌ام به چه صورت است،اگر قرار باشد‌ به کشتی برگردم باید مانند سال‌های گذشته در اوج آمادگی باشم وگرنه هیچ زمانی دیگر به کشتی برنمی‌گردم به هر‌حال باید دید در آینده چه اتفاقاتی می افتد.»


آزادکار سابق کشورمان در مورد بازگشت رسول خادم در تیم‌ملی کشتی‌ آزاد گفت: «من مدت زیادی خارج از کشور بودم و واقعا خبر ندارم، بعد از المپیک ریو طلایی جانشین رسول خادم در تیم‌ملی شد و حالا صحبت از بازگشت دوباره او به تیم کشتی آزاد است، من فقط امیدوارم هر کسی روی کار بیاید آینده کشتی به خصوص کشتی آزاد را متحول کند و از این وضعیت نجات دهد.»


یزدانی با تاکید بر اینکه هدفش تنها المپیک توکیو است؛‌ عنوان کرد: «‌در این چندسالی که کشتی گرفتم تقریبا به همه مدال هایی که می خواستم رسیدم و اگر امروز از بازگشت صحبت می‌کنم تنها به دلیل مدال المپیک و رسیدن به آن است اما باید ببینم شرایط بدنی‌ام چطور پیش می‌رود، ضمن اینکه المپیک سه سال دیگر است و از همین حالا نمی‌توانم در مورد حضورم با توجه به شرایط سنی‌ام صحبت کنم.»


رضا یزدانی درباره زهرا یزدانی دختر عمویش که در بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسیده است؛ گفت: «‌زهرا مدتی زیادی نیست که کشتی آلیش را آغاز کرده و در این مدت هم نتیجه خوبی به دست آورده است؛من تا به حال هر کمکی از دستم برمی آمده برای او انجام دادم و از این به بعد هم این کار را خواهم کرد. امیدوارم از این به بعد باز هم با تلاش خودش به موفقیت‌های بیشتری برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته