دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات مدیره پرسپولیس درگفت‌وگو با آنا:

طاهری با هیچ مدیری پدرکشتگی نداشت/ محاکم قضایی تکلیف طلب دایی را مشخص می‌کنند

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: طاهری با هیچ مدیری پدرکشتگی نداشت که عده‌ای آن را بهانه استعفای وی از مدیرعاملی پرسپولیس اعلام می‌کنند.
کد خبر : 230858

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه پرسپولیس پس از پنجمین استعفای علی اکبر طاهری بدون مدیرعامل و با سرپرستی موقت حمیدرضا گرشاسبی اداره می‌‌شود. اگر چه هنوز بسیاری امیدوارند تا طاهری به باشگاه پرسپولیس بازگردد اما او با جدیت فراوان اعلام کرده حاضر نیست به این باشگاه بازگردد. در همین رابطه و در خصوص دیگر مسائل سرخ‌پوشان محمدرضا حاجی‌بیگی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به سوال‌های خبرنگار ورزشی آنا پاسخ داد.


*چقدر احتمال دارد که شاهد بازگشت طاهری به باشگاه پرسپولیس باشیم؟


-طاهری یک بار دیگر تصمیم به استعفا گرفته و این بار خیلی مصمم است که به باشگاه برنگردد. در دفعات قبلی تلاش‌های بزرگان ورزش من جمله وزیر ورزش و جوانان به ثمر نشست و وی به پرسپولیس بازگشت ولی این بار جدیت طاهری بیش از قبل است. البته این مسائل باعث نمی‌شود که ما ناامید باشیم. همه اعضای باشگاه پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر هستند تا نظر طاهری برگردد. نباید فراموش کنیم گام‌های مثبتی که پرسپولیس در 2 سال اخیر برداشته به همت طاهری و اعضای هیات مدیره باشگاه بوده است و نیاز داریم که ادامه راه را هم با او برویم.


*دلیل استعفای طاهری مسائل مالی است یا دلایل دیگری در این استعفا نقش داشته است؟


-اصلا مسائل مالی دلیل استعفای طاهری نبود. وی مسائل شخصی دارد که باعث شده چندین بار استعفا دهد. ما هم نمی‌توانیم زوری او را نگه داریم ولی خواسته‌مان از وزیر این بوده که کمک کند تا مشکلات شخصی طاهری حل شود. در دوره فعلی پرسپولیس هیات مدیره و مدیرعامل هیچ بدهی را به جا نگذاشته‌اند و برای همین ماندن طاهری کاملا به سود باشگاه است. البته مجوز طاهری در پست مدیر عاملی 20 آبان به پایان رسیده و وزیر برای ابقای او باید مجوز جدیدی را بگیرد.


*در برخی رسانه‌ها عنوان شده که طاهری به دلیل اختلاف با داورزنی معاون وزیر ورزش استعفا داده است. این موضوع را تایید می‌کنید؟


-در بحث ورزشی طاهری نه تنها با داورزنی که با هیچ فرد دیگری مشکلی نداشته است و ندارد. طاهری به دنبال این بود تا مصوبات هیات مدیره را در مورد بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی، دریافت پول از اسپانسر و ... به نتیجه برساند. در این مسیر مشکلات زیاد بود البته طاهری تا زمانی که حضور داشت مصرانه تلاش می‌کرد آنها را به نتیجه برساند. او با هیچ مدیری پدرکشتگی نداشت که عده‌ای آن را بهانه استعفای او اعلام می‌کنند.


*محمد رویانیان اعلام کرده بدهی‌های سرخابی‌ها حقیقی نیست. واقعا ارقام اعلام شده در خصوص بدهی پرسپولیس صحت ندارد؟


-رقم‌های مختلفی درباره بدهی کلی پرسپولیس عنوان می‌شود که به طور حتم هیچ کدام سندیت ندارد. آنچه که به هیات مدیره پرسپولیس به عنوان صورت بدهی‌ها داده شد مشتمل بر 3 صفحه کامل بود که رقم نجومی را ایجاد کرده است. ما با تحقیقات کاملی که انجام دادیم از فهرستی که در اختیارمان قرار گرفت به 37 مورد حقیقی رسیدیم و چند مورد هم در دست بررسی است ولی دیگر بدهی‌ها وجود خارجی نداشت، بنابراین هنوز هم نمی‌توان رقم دقیق بدهی پرسپولیس را مشخص کرد.


*عمده بدهی‌های پرسپولیس مربوط به چه ارگانی است؟


-بخش اصلی بدهی‌های پرسپولیس مربوط به مالیات‌های این باشگاه است که دوستان در گذشته نسبت به تسویه آن گامی برنداشتند. این بدهی‌های مالیاتی که هر ساله در انجام آنها کوتاهی صورت می‌گرفته، امروز تبدیل به اصلی‌ترین بدهی باشگاه پرسپولیس شده است. البته این موضوع قابل بحث و مذاکره است اما جالب است بدانید امسال تنها سالی بود که حسابرسی اعلام کرده حساب‌های باشگاه پرسپولیس مقبول است. آن هم در شرایطی که تمامی بدهی‌های پرسپولیس امسال بر سر این هیات مدیره باشگاه افتاده است. البته ما موفق شدیم با بیشتر اشخاصی که از باشگاه طلب داشتند به توافق برسیم.


*با افتتاح استودیوی تلویزیونی باشگاه پرسپولیس امکان تاسیس شبکه این باشگاه و برگزاری بازی‌ها در ورزشگاهی غیر از آزادی چه زمانی میسر می‌شود؟


-ما استودیوی اختصاصی را راه‌اندازی کردیم تا استفاده فرهنگی لازم را از این استودیو ببریم. برای راه‌اندازی شبکه اختصاصی موانع فراوانی وجود دارد و هدف ما هم این است که برنامه‌‌های ضبط شده شامل مصاحبه‌ها و اخبار باشگاه در این استودیو را به عنوان برنامه‌‌های مکمل ورزشی در اختیار صدا و سیما قرار دهیم. برای برگزاری بازی در ورزشگاهی غیر از آزادی و با توجه به افتتاح شبکه در ورزشگاه شهید کاظمی چون این ورزشگاه ظرفیت لازم برای پذیرش تماشاگران‌مان را ندارد، فعلا در همان آزادی از حریفان خود میزبانی خواهیم کرد.


*ماجرای پرداخت بدهی 3.5 میلیاردی علی دایی به کجا کشید؟


-ما موضوع بدهی علی دایی را به محاکم قضایی ارجاع دادیم و منتظر صدور حکم درباره این پرونده هستیم. هر مبلغی که به ما اعلام شود را به روی چشم می‌گذاریم و به دایی پرداخت می‌کنیم.


*موضوع بدهی باشگاه پرسپولیس بابت طلب امیر عابدزاده به باشگاه لس‌‌آنجلس بلوز آمریکا به کجا رسید؟


-هنوز هیچ نامه رسمی از فیفا در خصوص شکایت باشگاه آمریکایی از باشگاه پرسپولیس به دست ما نرسیده است.


*برای تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ به چه نتیجه‌ای رسیدید؟


-همه هدف‌مان این است قرارداد برانکو را تمدید کنیم. صحبت‌های مقدماتی با او انجام شده ولی برای رسیدن به توافق نهایی نیاز به مذاکرات بیشتری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته