دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1396 - 11:44

تکذیب طرح موضوع تغییر ساختار دولت در جلسه اخیر سران قوا

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر «بررسی ایجاد تغییرات در ساختار دولت در جلسه اخیر سران قوا و توافق ضمنی بر روی آن» تکذیب می‌شود.
کد خبر : 230833

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر «بررسی ایجاد تغییرات در ساختار دولت در جلسه اخیر سران قوا و توافق ضمنی بر روی آن» تکذیب می‌شود.


معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور، با اعلام این مطلب گفت: در جلسه اخیر سران محترم سه قوه هیچ بحثی در خصوص تغییرات در ساختار دولت مطرح نشده و ادعاهای بیان شده در این زمینه نیز صحت ندارد.


پرویز اسماعیلی افزود: در جلسات روسای قوا مهم‌ترین مسائل کشور و اولویت‌های کلان و مرتبط بین قوا، برای تصمیم گیری سریعتر و هماهنگی بیشتر در مسیر اجرای برنامه ها و خدمت به مردم مورد بحث قرار می گیرد.


وی ادامه داد: پیگیری مربوط به ساختار و یا مسائل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و طبعا موضوع جلسه سران قوا نبوده است.


معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور، تاکید کرد: اعلام نادرست هر گونه مطالب و یا ادعا به عنوان جزئیات جلسه سه نفره سران قوا، آنهم بلافاصله بعد از جلسه و از سوی کسانی که حضور نداشته و مسئولیتی در این زمینه ندارند، موثق و پذیرفتنی نیست.


اسماعیلی با اعلام اینکه اطلاع رسانی جلسات سران قوا روال خاص خود را دارد از رسانه ها خواست که در برابر رواج گمانه‌ها و شایعات به‌ویژه در خصوص جلسه سران قوا حساس باشند و اطلاعات مربوطه را از مراجع رسمی و مسئول پیگیری کنند.


به گزارش آنا، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با فارس درباره نشست مشترک سران قوای سه‌گانه در قوه قضاییه گفته بود: در این جلسه علی لاریجانی و حسن روحانی رؤسای قوای مقننه و مجریه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این‌باره رسیدند.


وی مدعی شده بود که براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد. همچنین براساس این توافق بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند.


عزیزی گفته بود که بر اساس توافق انجام شده در این نشست قرار است وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و حوزه عملکردش به این بخش معطوف باشد. علاوه بر این، سازمان محیط زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند.


نماینده مردم شیروان در مجلس تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز مطرح کرده اظهار کرده بود که این وزارتخانه به دو وزارت توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم می‌شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز گفته بود که حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته