دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1396 - 11:42
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

حضور بیش از دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ارتقاء ظرفیت‌های آموزش پزشکی منجر به ارتقاء شاخص‌های سلامت و درمان می‌شود.
کد خبر : 230822

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدباقر لاریجانی در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران گفت: ما و دانشجویان علوم پزشکی باید هزینه‌های درمان و دارو را کنترل کنیم و بر روی نیازهای فناوری که یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت بهداشت است تمرکز کنیم. ارتقاء ظرفیت‌های آموزش پزشکی قطعا منجر به ارتقاء سلامت و درمان می‌شود و ما برنامه‌ریزی‌های مدونی را در این باره انجام داده‌ایم.


او با بیان اینکه 80 درصد از حرفه‌مندان و حدود نیمی از دانشجویان تمایل به برگزاری کورس‌های آنلاین در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند، افزود: باید به فکر اقدامات و ایده‌های نوآورانه در ارتباطات با جهان برای توسعه و ارتقاء دانشجویان علوم پزشکی داشته باشیم.


لاریجانی ادامه داد: بخش خصوصی در آموزش پزشکی بسیار تاثیرگذار است. خوشبختانه بخش خصوصی در دولت یازدهم نقش بسیار پررنگی داشته است و توانسته‌ایم در این مسیر گام‌های بسیار خوبی را برداریم. ما همواره نیازهای نیروی انسانی را با دقت رصد می‌کنیم. سند آمایش آموزش عالی که چندی قبل به تصویب رسید به یکی از اسناد ماندگار جمهوری اسلامی ایران بدل شده است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد:‌ برنامه محور کردن و ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت به حساب می‌آید و ما معاونان و همچنین روسای دانشگاه‌ها باید در این مسیر اقدامات بسیار مهمی را انجام دهیم.


او در پایان به حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند و تعدادی از دانشجویان ایرانی هم در 15 دانشگاه خارجی مشغول به ادامه تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته