دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد؛

شرکت‌های دانش‌بنیان اقیانوسی برای کشف منابع جدید در بازار سرمایه هستند

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه شهر دانش دانشگاه تهران در قلب پایتخت می‌تواند اکوسیستم این شهر و تجارت‌های پیرامونی آن را دگرگون کند، گفت: شرط ورود سرمایه به کشور باید تبدیل آن به محصول دانش‌بنیان باشد.
کد خبر : 230670

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمد نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم انعقاد همکاری میان فرابورس ایران و پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: در دوره‌ای از زمان توسعه همراه با زمین و ساختمان و ماشین‌الات تعبیر می‌شد و این در حالی است که چنین تفکری امروزه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلق ثروت از طریق دانش، به حاشیه رفته است.


وی افزود: برای تصویر آینده کشور باید قبل از هر چیز داشته‌های خود را برای تولید و خلق ثروت ارزیابی کرد. امروزه پذیرفته شده که پایه علم اقتصاد، دانش بوده اما اینکه این موضوع به یک باور قلبی تبدیل شود هنوز فاصله وجود دارد.


نیلی احمدآبادی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ثروت کشور جوانان تحصیل‌کرده و پژوهشگران‌مان است، گفت: موقعیت علمی ایران در دنیا پذیرفته شده و هم‌اکنون بر روی کیفیت آموزش عالی دانشگاه‌های کشور هیچ مناقشه‌ای وجود ندارد، به‌طوری‌که آنچه پرورش یافته دانشگاه‌های کشور است، توانسته جای خود را به خوبی در دنیا باز کند. با این همه هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی در کشور بهره‌برداری کنیم.


رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در این دانشگاه بیش از 10 هزار دکترا و 24 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد حضور دارد، گفت:‌ دانشگاه تهران به عنوان معتبرترین دانشگاه کشور خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند زده است حتی در صورت ورود سرمایه به کشور نیز باید تبدیل به محصول دانش‌بنیان شود.


این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه تهران به عنوان اولین پارک علم و فناوری در پردیس مرکز این دانشگاه حدود 25 هکتار زمین را به شهر دانش اختصاص داده است، گفت: مجاورت با چند دانشگاه مطرح کشور و جای‌گیری آن در قلب پایتخت در حالی این مرکز را مورد توجه قرار داده که عمده توانمندی‌ها در این مرکز متمرکز و پذیرفته شده است. هم‌اکنون 64 درصد این فضا در تملک دانشگاه تهران بوده و انتظار می‌رود تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.


نیلی احمدآبادی ادامه داد: با ایجاد شهر دانش در قلب تهران، اکوسیستم این شهر نیز تغییر خواهد کرد و تجارت‌های اطراف شهر دانش نیز با دگرگونی روبرو خواهد شد. هم‌اکنون صندوق‌های جسورانه برای جذب منابع در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و بازار سرمایه جدای از تمرکز برای شناسایی شرکت‌های خصوصی سودآور می‌تواند از اقیانوس شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشف منابع جدید بهره‌برداری نماید.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته