دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای گسترش همکاری‌های علمی مشترک ایران و آفریقای‌جنوبی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه انجام 6 پروژه مشترک مهندسی ژنتیک بین ایران و آفریقای‌جنوبی

راه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی در دیدار وزرای علوم و فناوری دو کشور بررسی شد.
کد خبر : 230619

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در دیدار با خانم دکتر نالدی پاندور بر اهمیت گسترش روابط علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران با آفریقای جنوبی تاکید کرد و گفت: مراکز آموزش عالی و فناوری ایران که در دهه اخیر به پیشرفت‌های مناسبی دست یافته‌اند، می‌توانند همکاری خوبی در انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی با مراکز آموزش عالی آفریقای‌جنوبی داشته باشند.


وزیر علوم کشورمان بر لزوم سرعت بخشیدن به روند توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف و اجرای برنامه‌هایی چون تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های مشترک علمی و همچنین انجام فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و پژوهشگران در مراکز دانشگاهی و پژوهشی دو کشور تاکید کرد.


دکتر نالدی پاندور، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال‌های اخیر روابط ایران و آفریقای‌جنوبی در زمینه‌های مختلف توسعه مطلوبی یافته است، گفت: هدف از این دیدار، گسترش همکاری‌ها و ارتباط بیشتر میان دانشمندان دو کشور آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران است. در این راستا با تشکیل این هسته همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه توسعه ارتباطات و تعاملات علمی و فناوری، امیدوارم در این زمینه نیز شاهد پیشرفت روابط علمی و فناوری مشترک دو کشور باشیم.


پاندور گفت: از اقدامات و دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر قرار گرفتم، به عنوان یک خانم بیش از همه از تربیت تعداد زیادی مهندس زن در ایران، خرسند شدم. اقدامات و دستاوردهای علمی دیگر ایران که مرا تحت تاثیر قرار داد، بخش ویژه‌ سی‌تی و بخش سوخت بود.


وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی از وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در مجمع علمی جهانی که در سال ۲۰۱۸ در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کند.


در پایان این دیدار تفاهم‌نامه انجام شش پروژه مشترک تحقیقاتی در زمینه مهندسی ژنتیک بین معاون وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی و رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری کشورمان به امضا رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته