دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1396 - 13:32

عملیاتی‌سازی قرارداد دوره مشترک دکتری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه مکوآری استرالیا

اولین گروه از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای حضور در دوره مشترک دکتری با دانشگاه مکوآری استرالیا به زودی معرفی می‌شوند.
کد خبر : 230518

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، هیاتی آکادمیک از دانشگاه مکوآری استرالیا با حضور در دانشگاه صنعتی شریف با برخی از مسئولین دانشگاه دیدار کردند.


دکتر تریسی راشمر، معاون پژوهش عالی دانشکده علم و مهندسی دانشگاه مکوآری، دکتر محسن اسدنیا استاد دانشکده علم و مهندسی، آقای تنویر شاهد مدیر منطقه‌ای دفتر بین‌الملل و آقای شهرام میرزائی از دفتر بین‌الملل این دانشگاه با دکتر سیم‌چی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر هرمزی‌نژاد مدیر پژوهشی دانشگاه، دکتر مهرانی عضوهیات دانشکده مهندسی برق، دکتر بهزادی پور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر معصومیان مشاور امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف دیدار و به بحث و تبادل نظر پرداختند.


در این جلسه عملیاتی‌سازی قرارداد دوره مشترک دکتری که به تازگی به امضای دو دانشگاه رسیده است مورد بحث قرار گرفت.


دکتر مهرانی گفت: «اقدامات اولیه انجام شده است و اولین گروه از دانشجویان دکتری دانشگاه صنعتی شریف برای این دوره مشترک به زودی معرفی خواهند شد. به علاوه، بازدید کوتاه مدت دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف از دانشگاه مکوآری مورد مذاکره قرار گرفت.»


او افزود: «دانشجویان کارشناسی دانشگاه مکوآری نیز می‌توانند از پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف بازدید کنند.»


دکتر سیم‌چی درباره استراتژی‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه صنعتی گفت: «ایجاد روابط بلندمدت با دیگر دانشگاه‌ها یکی از اولویت‌های دانشگاه صنعتی شریف است.»


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: «این روابط بلندمدت می‌تواند شامل شبکه‌ای کردن مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه برای برگزاری پروژه‌های مشترک باشد.»


پس از این جلسه، دکتر راشمر، سخنرانی را با عنوان «پژوهش تحصیلات تکمیلی در استرالیا» برای تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ارائه نمود. پس از آن نیز دکتر اسدنیا به معرفی دانشکده علم و مهندسی مکوآری پرداخت و در نهایت، این هیات از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته