دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسکندری مطرح کرد:

تاسیس واحد دانشگاهی جامع در سوریه توسط دانشگاه آزاد

مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رئیس جمهور سوریه از تاسیس یک واحد دانشگاهی جامع در سوریه استقبال کرد و از رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد خواست تا سفارت ایران در سوریه در تعامل با وزارت علوم این کشور مقدمات تاسیس این واحد را سریع‌تر مهیا کنند.
کد خبر : 230418

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صالح اسکندری مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، درباره جزئیات تفاهم نامه بین دانشگاه حلب و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور ولایتی و هیات همراه در شهر حلب و امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و دانشگاه حلب سوریه دارای اهمیت استراتژیک بود.


وی افزود: این تفاهم نامه و مذاکراتی که با مقامات سوری در خصوص همکاری های علمی و آموزشی انجام شد نشان دهنده آن است که همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه محدود به همکاری های نظامی و امنیتی نیست و در حوزه های علمی و آموزشی و همچنین حوزه های اقتصادی و فرهنگی نیز روابط تنگاتنگ و همکاری های گسترده ای وجود دارد.


اسکندری اضافه کرد: این تفاهم نامه حامل این پیام برای تروریست ها و ائتلاف آمریکایی و صهیونیستی پشتیبان آنها بود که امروز به برکت مقاومت، سوریه و شهرهای مهمی مثل حلب آنقدر امنیت دارند که هیات سیاسی جمهوری اسلامی در آن شهر حضور پیدا می کنند و در شهری که قریب ۵ سال در محاصره تروریست ها بود با دانشگاه این شهر تفاهم نامه علمی و آموزشی امضا می‌کنند.


وی با اشاره به ملاقات صورت گرفته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: در این دیدار بشار اسد از تاسیس یک واحد دانشگاهی جامع در سوریه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرد و از ولایتی خواست تا سفارت ایران در سوریه در تعامل با وزارت علوم این کشور مقدمات تاسیس این واحد را سریع تر مهیا کنند.


مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این ملاقات مهم بشار اسد پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی را مایه فخر جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد جوانان سوریه بیش از گذشته با تاریخ، فرهنگ و توانمندی های علمی ایران آشنا شوند.


وی همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه حلب گفت: در تفاهم صورت گرفته علاوه بر همکاری های علمی و آموزشی مقرر شد طرفین در زمینه تبادل دانشجو و استاد فعال تر عمل کنند.


اسکندری با بیان اینکه دانشگاه حلب ۱۳۰ هزار دانشجو دارد به فارس گفت: به گفته رئیس این دانشگاه در سال‌های محاصره این شهر دانشگاه مذکور حتی یک روز هم تعطیل نشده است و همه اینها به برکت مقاومت ملت و دولت سوریه و حمایت صادقانه جمهوری اسلامی ایران است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته