دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1396 - 08:58
آنا گزارش می‌دهد

ساعت به‌وقت عاشقی

شور و شعور حسینی و بصیرت‌افزایی یکی از فرصت‌هایی است که قیام عاشورا به بشریت و تمام اقشار به‌ویژه دانشجویان بخشیده است و در این راستا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر تردد زائران کردند.
کد خبر : 230342

به گزارش خبرنگار آنا از ایلام، اربعین حسینی یکی از معنوی‌ترین اجتماعات بشر در طول تاریخ است که هرساله انسان‌های آزاده را اعم از شیعه د سنی و دیگی ادیان در نقطه‌ای به نام کربلا گرد هم آورده و موجب تقویت اسلام و نقطه‌ اتحاد مسلمین است.


برای ملحق شدن به خیل عظیم زائران در کنگره‌ عظیم اربعین، مهران یکی از مرزهایی است که سالانه بیش از ۵۰ درصد زائران از طریق آن به کربلای معلی و عتبات عالیات مشرف می‌شوند.


شور و شعور حسینی و بصیرت افزایی یکی از فرصت‌هایی است که قیام عاشورا به بشریت و تمام اقشار به‌ویژه دانشجویان بخشیده است و در این راستا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر تردد زائران کردند.


دانشجویانی که از روزها قبل از وزیدن موسم و نسیم اربعین با عشق و علاقه و انگیزه‌ی وافر با مراجعه به رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی آمادگی خود را برای برپایی ایستگاه صلواتی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی نشان دادند و اکنون نیز در این مسیر به‌صورت عاشقانه و به‌صورت نوبتی اقدام به پذیرایی از زائران حسینی می‌کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام امسال با برپایی ۲ موکب در شهرهای سرابله و ایلام و دو موکب در شهر مهران اقدام به پذیرایی از زوار و فراهم کردن پارکینگ و اسکان موقت برای همکاران دانشگاهی که از مرز مهران راهی کربلای معلی می شوند، کرد که بیشتر فعالیت های این موکب ها با محوریت دانشجویان است.



دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام که سه سال متوالی است در ایلام و مهران ایستگاه صلواتی برپا کرده و از هزاران نفر پذیرایی و سال جاری نیز با برپایی موکب خدمات خوبی را به زائرین حسینی ارائه کردند.


جمع کثیری از دانشجویان به‌صورت شیفتی و نوبتی و شبانه‌روزی در ایستگاه‌های صلواتی عشق و شور خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان نشان دادن و به‌عنوان خادمان زائرین امام حسین لقب گرفتند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و مهران در صورت تجهیز شدن و اخذ منابع لازم از این ظرفیت برخوردارند که در ایام اربعین و پس‌ از آن به تمام دانشجویان کشور و زائران گران‌قدر خدمت‌رسانی کنند.


سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر از مرز مهران تردد کردند و تا امروز بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران به کربلای معلی عظیمت کرده اند و اکنون خیلی عظیم زوار در حال برگشت از کربلای معلی و مرز بین المللی مهران و استان ایلام هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته