دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 14:39
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی به دنبال ارتقای سلامت اجتماعی با اقدام پیشگیرانه است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سلامت اجتماعی، حوزه‌ای گسترده بوده و در بحث ارتقای این حوزه نگاه ما اقدامات پیشگیرانه است.
کد خبر : 23030

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی‌بندپی روز شنبه در گردهمایی معاونان امور اجتماعی بهزیستی در تبریز با اشاره به تحولات جهانی و پیشرفت تکنولوژی اظهار کرد: همگام با رشد فناوری، آمار جرم و جنایت نیز بالا می‌رود که نگاه تک بعدی به مسایل اجتماعی نگاه انحرافی بوده و باید نگرش مان در امور اجتماعی کلان باشد.


وی با اشاره به افزایش شمار زنان سرپرست خانوار، معتادان و کودک آزاری در جامعه گفت: در بررسی و تحلیل مسایل اجتماعی باید پیوستگی نگاه اجتماعی وجود داشته باشد.


محسنی بندپی ادامه داد: در مجموعه بهزیستی تفکر سیستمی یا فرایندی کمتر داریم و نتوانسته‌ایم سیاست اجتماعی منطبق بر خرد جمعی داشته باشیم، تمام اقدامات ما باید مبتنی بر شواهد باشد و از عوامل آسیب‌زا جلوگیری کنیم.


رئیس سازمان بهزیستی توجه به رویکرد مشارکتی و استفاده از ظرفیت با ارزش سازمان‌های مردم نهاد را در پیشبرد برنامه‌های این سازمان موثر دانست و گفت: شهرداری‌ها در حوزه اجتماعی وظیفه بزرگی دارند ولی تن به کار نمی‌دهند.


محسنی بندپی یکی از مهمترین کارها برای کاهش آسیب‌ها را تدوین بانک اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: تدوین شناسه آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای افزایش حساسیت جامعه، تاکید بر مشارکت‌های مردمی، شناسایی نقاط آسیب‌زای اجتماعی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌ سازی جامعه و ارائه خدمات علمی مناسب به افراد آسیب‌دیده باید بیشتر مد نظر باشد.


وی همچنین آگاه سازی مداوم و برنامه‌ریزی شده برای شناساندن خدمات اجتماعی بهزیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ضمن جدی گرفتن آموزش در جهت ترخیص فرزندان زیرپوشش تلاش کنیم.


تعیین خط مشی و سیاست‌ها


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این گردهمایی وظیفه دولت را سکانداری و نظارت دانست و گفت: وظیفه ما تعیین خط مشی و سیاست‌ها و حصول اطمینان از در اختیار گرفتن امور مربوطه است.


حبیب الله مسعودی فرید، حمایت‌طلبی، بازاریابی اجتماعی، رویکرد رسانه‌ای، جذب منابع خارج سازمانی و استاندارد سازی خدمات را از اهم برنامه‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید همواره نگاه پیشگیرانه وجود داشته باشد.


وی با تاکید بر برنامه‌ریزی استانی و گسترش رویکرد مطالبه‌گری در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل خاطر نشان کرد: مشکلات استان‌ها باید در خود استان‌ها تحلیل و رفع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته