دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 16:37
مدیر کل اداره محیط‌زیست شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

8 بیمارستان در تهران مشکل فاضلاب دارند

مدیر کل اداره محیط‌زیست شهر تهران در واکنش به خبر ورود فاضلاب غیر استاندارد یک بیمارستان در منطقه 18 که از سوی شهردار این منطقه اعلام شده بود، گفت: بر اساس پایش‌های اداره محیط‌زیست تهران، این فاضلاب استاندارد است اما 8 بیمارستان در تهران مشکل فاضلاب دارند.
کد خبر : 23027

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان این مطلب افزود: بیمارستانی که از سوی شهردار منطقه 18 دارای پساب آلوده معرفی شده است، بر اساس شکایت‌های مردمی مورد پایش قرار گرفته و ملزم به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شده است.


وی افزود: این پایش سه سال پیش انجام شده و از همان سال تاکنون این بیمارستان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است.


بازگیر با بیان اینکه فاضلاب خروجی از دستگاه تصفیه این بیمارستان از سوی اداره محیط‌زیست تهران به طور مرتب بررسی و آزمایش می‌شود، اضافه کرد: بر اساس آخرین پایش محیط‌زیست و همچنین خوداظهاری این بیمارستان که توسط یک آزمایشگاه معتمد ارائه می‌شود، فاضلاب این بیمارستان استاندارد بوده و مشکلی ندارد.


وی با امتناع از نام بردن این بیمارستان، گفت: بیمارستان مذکور دولتی است و هرچند سال‌هاست که کنترل می‌شود اما با انتشار این خبر، مجددا پایش فاضلاب آن انجام خواهد شد.


بازگیر همچنین از وجود 150 بیمارستان در تهران خبر داد که تحت پوشش سه دانشکده علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی قرار دارند و مسائل بهداشتی آنها به طور کامل کنترل می‌شود.


وی گفت: با این وجود اداره محیط‌زیست شهر تهران چند وظیفه اصلی در این خصوص دارد که مهم‌ترین آنها توجه به تصفیه فاضلاب این اماکن از لحاظ میکروبی و شیمیایی است تا در صورتی امکان پس از تصفیه، آب وارد چاه‌های جذبی شده یا به مصرف کشاورزی برسد.


بازگیر اضافه کرد: در کل از 150 بیمارستان، فاضلاب 8 بیمارستان در تهران دچار مشکل میکروبی یا شیمیایی بوده یا تصفیه‌خانه ندارند یا هنوز تصفیه خانه آنها تکمیل نشده است.


مدیرکل محیط‌زیست شهر تهران یادآور شد: بر همین اساس اداره محیط‌زیست شهر تهران با شناسایی این بیمارستان‌ها اقدام به هشدار و معرفی آنها به مراجع قضایی کرده است و به زودی تکلیف آنها مشخص شده و به اطلاع عمومی رسانده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب