دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 14:37
محمدهادی حیدرزاده:

در هفته محیط زیست بیش از 100 تن زباله در تهران جمع‌آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در مراسم پاکسازی مناطق طبیعی، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی استان تهران در هفته محیط‌زیست، بیش از 100 تن زباله جمع آوری شد.
کد خبر : 23025

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد هادی حیدرزاده افزود: یکی از معضلات زیست محیطی موجود در سطح استان تهران وجود انبوهی از زباله‌های رها شده در مناطقی است که قابلیت گردشگری دارند.


وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یک ارزش اجتماعی در فرهنگ مردم نهادینه شده است و بر همین اساس پاکسازی طبیعت و محیط‌زیست نباید شکل نمادین داشته باشد.


حیدرزاده تصریح کرد: در کشور ما با توجه به سابقه فرهنگ ایرانی و عقبه دینی و مذهبی حفاظت از محیط‌زیست باید بصورت یک فرهنگ در دل همه جای گیرد. متاسفانه در بعضی جاها جمع کردن زباله از دل طبیعت یک کار کم اهمیت تلقی می‌شود در صورتی‌که پاکسازی طبیعتی که بدست انسان‌ها با زباله درهم آمیخته شده، یک کار ارزشی است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مراسم‌های پاکسازی در مناطق طبیعی، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی استان در روزهای پایانی هفته محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم‌ها با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی و گروه‌های داوطلب مردمی و علاقمندان به طبیعت به انجام رسید.


حیدرزاده تصریح کرد: در مجموع بیش از 100 تن زباله خشک و تراز مناطق طبیعی، مکان‌های تفرجگاهی و اماکن عمومی استان جمع‌آوری و به مکان‌های دفع از پیش تعیین شده انتقال یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب