دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1396 - 10:20
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت:

مسئولیت آموزش پرستاری صرفا با دانشکده‌های پرستاری است

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد تنها یک روش آموزش پرستاری در کشور وجود دارد و آموزش پرستاری تنها از طریق دانشکده‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر : 230229

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حمید اکبری با اشاره به نیاز کشور به رشته پرستاری گفت: مصوبه اخیر وزارت بهداشت نیز تنها به منظور تسهیل آموزش دانشجویان در بستر بیمارستان ها اجرا شده است.


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: علاوه بر نیازهای جامعه کیفیت آموزش در رشته پرستاری هم از نکاتی است که در چند سال گذشته به آن توجه ویژه‌ای شده است.


او تصریح کرد: بدون شک دانشجوی پرستاری برای اینکه فرد ماهری باشد و بتواند وارد عرصه خدمت شود باید در محیط‌های بالینی آموزش ببیند.


اکبری افزود: براین اساس آیین نامه‌ای که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، این موضوع نهایی شد تا از امکانات بیمارستان‌هایی که شرایط لازم برای آموزش قسمت بالینی دانشجویان پرستاری را دارند استفاده شود. مسئولیت آموزش به عهده دانشکده پرستاری بوده و تنها از بیمارستان به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان استفاده می‌شود.


او با تاکید بر این نکته که در کشور فقط یک برنامه مصوب برای آموزش پرستاری وجود دارد و پذیرش دانشجو نیز مثل سایر رشته فقط از طریق کنکور سراسری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مسئولیت آموزش نیز با دانشکده‌های پرستاری بوده و این دانشکده‌ها می‌توانند از امکانات موجود در بیمارستانها به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان استفاده کنند.


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: فقط یک برنامه آموزشی پرستاری و یک مسیر پذیرش دانشجو وجود داشته و غیر از پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشکده‌های پرستاری هیچ مسیر دیگری وجود ندارد و اصولا تربیت پرستاری بیمارستانی وجود خارجی ندارد.


وی افزود: بر اساس آیین نامه توسعه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری که در اصفهان مورد اجماع قرار گرفت، در صورت توافق بیمارستان‌های آموزشی و دانشکده های پرستاری از فیلدهای موجود در بیمارستان‌های دارای شرایط و استانداردهای لازم به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده‌های پرستاری استفاده می‌شود و این امر موجب فراهم آمدن ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر پذیرش بیشتر در آزمون سراسری شده است.


اکبری اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به نیروی پرستاری در طی ۱۰ سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به دو برابر افزایش یافته است و در حال حاضر سالیانه حدود ۵۵۰۰ نفر دانشجو در این رشته پذیرش می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته