دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 14:03
معاون رفاه اجتماعی وزارت کار:

تمام بیمه شدگان خدمات یکسان می‌گیرند

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار گفت: یکسان نبودن تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه به عنوان مهمترین عامل سردرگمی و نارضایتی بیمه شدگان و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت مطرح است، به نحوی که هر کدام از سازمان‌ها خدمات مورد تعهد خود را براساس نرخ و ضوابط داخل سازمانی خویش پرداخت می‌کردند.
کد خبر : 23013

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری افزود: بر همین اساس در اردیبهشت ماه سال جاری با دستور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تشکیل 7 کارگروه و با صرف 2 هزار و 400 نفر ساعت کار کارشناسی برای یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر پایه در سرفصل‌های خدمات سرپایی، دارو، تجهیزات پزشکی، مفاد قراردادها، قوانین و ضوابط لازم الاجرا نحوه پرداخت جزء حرفه‌ای به پزشکان و اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی و نظارت صورت پذیرفت و از اول خرداد ماه اجرایی شد.


وی تصریح کرد: از پیامدهای مثبت این برنامه می‌توان به بهره‌مندی تمامی بیمه شدگان در بیمارستان‌های دولتی از یک میزان خدمت، نحوه برخورد یکسان سازمان‌های بیمه‌گر پایه در زمان تخلف مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، تدوین دستورالعمل یکسان نحوه رسیدگی به اسناد بستری و یکسان‌سازی قرادادها و ضوابط لازم الاجرا در کلیه سازمان‌های بیمه گر پایه اشاره کرد.


وی خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر پایه، تمام بیمه شدگان بیمه‌های پایه می‌توانند با هر دفترچه درمانی جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه کنند که در این صورت یک خدمت واحد با کیفیت و سطح پوشش یکسان دریافت خواهند کرد.


احمد میدری یکی از مهمترین اقدامات در یکسان‌سازی سازمان‌های بیمه پایه را در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات بیان کرد و گفت: به طور مثال تحویل نسخ از بیمار پس از تجویز خدمت یا دارو توسط پزشک تا قبل از یکسان‌سازی به طور متفاوت در سازمان‌های بیمه‌گر بین 15 تا 30 روز و پس از یکسان‌سازی به صورت واحد تا پایان ماه بعد تعیین شد.


وی افزود: همچنین سقف پرداختی سمعک برای تمامی سازمان‌های بیمه‌گر تا قبل از یکسان‌سازی به صورت متفاوت بود برخی از سازمان‌ها با قیمت 200.000 تومان و صرفاً نوع مکانیک را پرداخت می‌کردند که پس از یکسان‌سازی با حداکثر قیمت واحد برای کلیه بیمه شدگان و هر دو نوع مکاینیک و دیجیتال قابل پرداخت خواهد بود.


معاون رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر این نحوه برخورد نظارتی سازمان‌های بیمه‌گر پایه با مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد متخلف متفاوت بود که پس از یکسان‌سازی رویه‌ها در کمیته یکسان‌سازی ضوابط نظارت، تصمیم واحدی در برخورد با مراکز متخلف اتخاذ شد.


دکتر میدری افزود: ذکر این نکته ضروری است، یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر پایه گامی ارزشمند و مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد خواهد بود که با عنایت به پایش مداوم عملکرد حوزه بیمه سلامت و احصاء چالش‌های پیشرو و ارائه راهکارهای عملیاتی ارتقاء وضع و با توجه به اهمیت نظرات ذینفعان در تسریع تحقق موارد فوق، این معاونت نتایج یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر پایه را بر روی پورتال این وزارت به آدرس www.mcls.gov.ir به مدت 3 ماه جهت اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات کلیه ذینفعان قرار داده است و آدرس پست الکترونیکی Health_Insurance@mcls.gov. ir و شماره فکس 64492842 جهت دریافت نقطه نظرات در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته