دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1396 - 15:05
مدیرکل عتبات عالیات عراق در گفت‌وگو با آنا

تمام تدابیر لازم برای حفظ امنیت زائران اتخاذ شده‌است

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا گفت: «ما در راستای حفظ امنیت زائران همه تدابیر لازم را با کمک نیروهای امنیتی اتخاذ کرده‌ایم.»
کد خبر : 230018

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: در آستانه اربعین حسینی موج پر خروج زائران اباعبدالله الحسین (ع) با پای پیاده از راه دور و نزدیک راهی کربلا شده‌اند تا در این تجمع بزرگ انسانی در جهان شرکت کنند.


شیخ عبدالمهدی کربلایی، مدیرکل عتبات عالیات عراق و نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا در گفت‌ؤگو با خبرنگار آنا هدف از برگزاری اجتماع بزرگ انسانی را در حرم سیدالشهدا(ع) گرامیداشت یاد و نام امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش عنوان کرد و گفت: «زائران حسینی در این سفر به نوعی با امام حسین (ع) تجدید میثاق می‌کنند تا در راهش گام بردارند. این سفر (طولانی) نوعی تربیت نفس است که انسان را به اخلاق فاضله رهنمون می‌کند و از ابعاد معنوی رهتوشه گران‌قدری برای زائران است.»


وی درباره فضائل شرکت در این مراسم معنوی بزرگ گفت: «تردیدی وجود ندارد که زائران حسینی در این سفر متحمل رنج زیادی می‌شوند و با پای پیاده مسیر زیادی را می‌پیمایند، به‌ویژه برخی از زائران که از کشورهای همسایه همچون ایران یا دیگر کشورها به عراق می‌آیند و بعضا صدها کیلومتر راه را پیاده‌روی می‌کنند و خطرات راه را به جان می‌خرند. زائران باید درنظر داشته باشند که در چه مسیری گام برمی‌دارند. راه را تشخیص دهند و در مسیر سفر خود با فضائل و مناقب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ویژه امام حسین (ع) و اصحاب باوفایشان آشنا شوند. این موضوع است که برای زائران حسینی اجر دنیوی و اخروی دارد.»


کربلایی درباره تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیریت عتبات عالیات برای برگزاری مناسب مراسم اربعین حسینی گفت: «از مدت‌ها پیش در هماهنگی کامل با نیروهای دولتی و امنیتی بوده‌ایم و با توجه به حجم بالای زائران حسینی از ابتدای هفته جاری تا یک روز پس از برگزاری مراسم، همه نیروهای خود را به کار گرفته‌ایم تا پذیرای زائران از راه‌های دور و نزدیک باشیم.»


مدیرکل عتبات عالیات عراق تصریح کرد: «گزارش‌هایی درباره برخی فعالیت‌ها از سوی نهادهای امنیتی ذی‌ربط به ما داده شده است و ما در راستای حفظ امنیت زائران همه تدابیر لازم را با کمک نیروهای امنیتی اتخاذ کرده‌ایم. همانگونه که گفتم، شکست تروریست‌ها در جبهه‌های مختلف باعث شده است تا آن‌ها به این فکر بیفتند به نوعی انتقام بگیرند که با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های امنیتی در اجرای نقشه‌های خود ناکام خواهند ماند.»


گفت وگو از: مجتبی اسماعیلی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته