دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران - پاناما؛ مصاف یوزهای ایرانی با حریف گمنام و ناشناخته

تیم ملی فوتبال ایران امشب در دیداری تدارکاتی در کشور اتریش به مصاف پاناما خواهد رفت.
کد خبر : 230012

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه دیدارهای دوستانه خود در راه آماده‌سازی جام‌جهانی 2018 روسیه از ساعت 22 امشب در ورزشگاه اشتروم گراتس اتریش در دیداری دوستانه به مصاف پاناما خواهد رفت.


تیم ملی پاناما که برای نخستین بار موفق شده مجوز صعود به مسابقات جام جهانی را به دست آورد در شرایطی به دیدار شاگردان کی‌روش می‌رود که در این بازی 8 بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و این موضوع می‌تواند تا حدود زیادی از زیبایی‌های بازی با ایران بکاهد.


پاناما پیش از دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران در دیداری دوستانه به مصاف تیم گمنام گرینادا رفت که با 5 گل از سد حریفش عبور کرد. این در حالی‌ست که شاگردان کی‌روش پس از دیدارهای مقدماتی جام جهانی در دو دیدار دوستانه به مصاف توگو و روسیه میزبان رقابت‌های جام جهانی رفتند که حریف آفریقایی‌شان را دو بر صفر مغلوب کردند و برابر روس‌ها نیز به تساوی یک بر یک رضایت دادند.


پاناما در رده 49 رنکینگ فیفا قرار دارد و این درحالیست که جایگاه فوتبال ایران در رنکینگ فیفا 34 است. این موضوع می‌تواند بیانگر آن باشد که بخت شاگردان کی‌روش برای پیروزی در این دیدار بیش از حریفشان از قاره آمریکای شمالی است. تیمی که بالاتر از آمریکا، هندوراس و ترینیداد و توباگو قرار گرفت تا مجوز حضور در جام جهانی را تجربه کند. این صعود می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که شاگردان کی‌روش آنچنان هم کار آسانی برابر پاناما ندارند و دیدار با این حریف جویای نام می‌تواند سخت تر از آنی باشد که انتظارش را روی کاغذ می‌توان داشت.


در میان بازیکنان تیم ملی پاناما تنها 5 بازیکن این تیم در لیگ‌های اروپایی حضور دارند که معروف‌ترین آنها اسماعیل دیاز است که در تیم دیپورتیولاکرونیا اسپانیا بازی می‌کند. دیگر بازیکنان پانامایی که در اروپا بازی می‌کنند نیز در کشورهای بلژیک، رومانی، اسلواکی و سوئیس بازی می‌کنند. دیگر لژیونرهای تیم ملی پاناما در لیگ‌های MLS آمریکا، آرژانتین، اروگوئه و پرو بازی می‌کنند.


کارلوس کی‌روش در دیدارهای دوستانه تیمش تلاش کرده تا با دعوت از بازیکنانی که پیش از این فرصت کمتری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته‌اند، آنها را در فضایی قرار دهد که در صورت اثبات شایستگی‌شان مسافر جام جهانی روسیه شوند. هر چند بسیاری از کارشناسان براین باورند که کی‌روش تغییر چندانی در ترکیب اصلی تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی ایجاد نخواهد کرد.


تیم ملی فوتبال کشورمان در راستای آماده‌سازی خود برای حضور در جام‌جهانی روسیه احتمالا یک دیدار دیگر با یکی از تیم‌های قاره آمریکا برگزار می‌کند که این حریف ونزوئلاست. سرمربی تیم ملی با علم به این موضوع که در جام جهانی همگروهان تیمش از قاره آمریکا، اروپا و آفریقا خواهند بود به دنبال آن است که شبیه‌سازی‌های مناسبی پیش از قرعه‌کشی مسابقات انجام دهد و پس از قرعه کشی نیز به طور حتم متناسب با شناخت خود از رقبای ملی‌پوشان فوتبال ایران برنامه‌ریزی خواهد کرد تا حریفان مناسبی برای شاگردانش پیدا کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته