دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1396 - 10:45
مجتبی عابدینی در گفت‌وگو با آنا

مقام چهارم دنیا رتبه بدی نیست/ دوران افت را پشت سرگذاشتم

شمشیرباز تیم ملی گفت: کسب رتبه چهارم دنیا در بین کشورهای قدرتمند این رشته رتبه بدی محسوب نمی‌شود.
کد خبر : 229854

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی شمشیربازی ایران در اولین مسابقات جهانی فصل جدید این رقابت‌ها در الجزایر شرکت کرد و درحالی که در آخرین دوره این رقابت‌ها به مقام قهرمانی رسید در این مسابقات به عنوان چهارم دست یافت تا در رنکینگ جهانی هم چند پله سقوط کند.


مجتبی عابدینی شمشیرباز تیم ملی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح کیفی رقابت‌های جهانی الجزایر گفت: «مسابقات جهانی الجزایر اولین رقابت فصل جدید بود و خوشبختانه تیم ایران هم عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشت. علی پاکدامن در قسمت تیمی فوق العاده کار کرد و در حال حاضر من و پاکدامن دو شمشیرباز ایران هستیم که در بین 16 نفر برتر دنیا قرار داریم.»


وی در مورد قرار گرفتن در مکان چهارم دنیا در بخش تیمی با توجه به مقام قهرمانی دوره قبل بیان کرد: «ما در آخرین دوره رقابت‌های جهانی که در سال گذشته برگزار شد به مقام قهرمانی رسیدیم و همین مساله باعث شد تا قرار گرفتن در مکان چهارم دنیا مورد قبول واقع نشود. اما حقیقت این است که حضور در بین تیم‌های برتر دنیا هم افتخار بزرگی برای شمشیربازی ایران است و نباید این مقام را کوچک فرض کنیم.»


عابدینی در مورد بالا رفتن توقع مسئولین و مردم از شمشیربازی اظهار داشت: «فدراسیون شمشیربازی هدف‌گذاری ویژه‌ای برای این رشته درنظر داشت که خوشبختانه ما خیلی زود از مهلت مقرر به این هدف رسیدیم و به همین دلیل کمی توقعات از شمشیربازی بالا رفت. البته مردم حق دارند از ما توقع درخشش داشته باشند و اعضای تیم ملی شمشیربازی هم نهایت سعی خودشان را می‌کنند تا مردم را خوشحال کنند.»


سابریست تیم ملی در مورد مسابقات جهانی مجارستان که آذر ماه در این کشور برگزار می‌شود گفت: «دور بعدی رقابت‌های جهانی از 12 آذر ماه در مجارستان برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها هم کشورهای قدرتمندتری نسبت به دور قبل شرکت می‌کنند. ما هم با تمام قوا عازم مجارستان می‌شویم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.»


وی در مورد شرایط خودش برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان گفت: «هر ورزشکاری دوران افت دارد و من هم بعد از المپیک این دوران را سپری کردم اما در حال حاضر به روزهای خوبم برگشتم و می‌خواهم بهترین نتایج را برای تیم ملی کسب کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته