دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 12:40
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد

طرح تجمیع ۲، اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مصوبه ۷۲۱ شورای انقلاب فرهنگی اختیارات زیادی به هیات امنای استان‌ها داده‌شده و مدیریت در حوزه صف و استان‌ها به ریاست واحد جامع مرکز استان تعلق دارد و درواقع ریاست دانشگاه از طریق رئیس واحد استان که طبق قانون دبیر هیات امنا استان نیز هست، اعمال مدیریت می‌کند .
کد خبر : 22985

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی عسگری در حاشیه سفر ریاست و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به استان خراسان جنوبی، گفت: این قانون و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره مدیریت قبلی دانشگاه اجرانشده بود و برای اجرا، نیازمند اصلاح چارت دانشگاه بود. خوشبختانه با پیشنهاد دکتر میرزاده ریاست دانشگاه و تصویب هیات امنای مرکزی، مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی که مطالبه جدی نمایندگان محترم مردم (که در گزارش تحقیق و تفحص نیز بدان پرداخته‌شده بود) به‌طور کامل اجرا خواهد شد و نتیجه آن چابک سازی مدیریت، حذف بروکراسی و موازی کاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود .


وی افزود: بر اساس مصوبه هیات امنای مرکزی، نمایندگان تام الاختیار استان‌ها از این‌ پس نقش مهم نظارتی را از طریق همکاری با دبیرخانه هیات مؤسس دانشگاه ایفا خواهند کرد، ولی در مدیریت واحدهای استانی دخالتی نخواهند داشت و مسئولیت معاونت هماهنگی استان‌ها نیز با ریاست واحد استان و دبیرخانه منطقه خواهد بود.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این اصلاح فرآیند پس از مشورت با نخبگان و کارشناسان آموزش عالی صورت گرفته و مدیریت را شفاف و کارآمد خواهد ساخت.


وی افزود: پیش‌ از این گزارش‌های زیادی داشتیم که در بعضی از استان‌ها بین معاونان هماهنگی و ریاست واحد در مرکز استان که طبق قانون دبیر هیات امنا نیز بود، اختلاف‌نظرهایی وجود داشت و تداخل آن‌ها در مدیریت یکدیگر، باعث کندی کار و سردرگمی می‌شد.


عسکری تصریح کرد: خراسان جنوبی اولین استانی است که این اصلاح فرآیند را در نخستین جلسه هیات امنای استان تجربه می‌کند و ارزیابی‌ها نسبت به آن مثبت است.


امروز در جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی علاوه بر استاندار و امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه هر ۴ نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی حضور فعال و مشارکت داشتند و از فرآیند مدیریت استانی و طرح تجمیع ۲ ابراز خرسندی کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح تجمیع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته