دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 13:03
آنا گزارش می‌دهد:

دو روایت از سرانجام اعتراض دانشجویی به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی

در پی ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی، دانشجویان این دانشگاه چند بار مقابل نهادهای مختلف تجمع کردند تا اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند، اما نه تنها اقدامی برای آنها صورت نگرفت، بلکه بعضی از دانشجویان به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه خوارزمی احضار شدند.
کد خبر : 22984

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سال 94 برای دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی طور دیگری شروع شد؛ وقتی همه آنها در تعطیلات عید بودند خبر ادغام شدن دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی به گوششان رسید. ازحدود سه ماه پیش تا امروز دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی با تجمع، اعتراض و حتی دیدار با مسئولان وزارت علوم هم نتوانستند حرفشان را به جایی برسانند.شرح این اعتراضات پیش از این در خبرگزاری آنا منتشر شد.


تصمیم ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه‌های دیگر، نزدیک به 10 سال پیش در وزارت علوم گرفته‌شده بود. از طرفی هم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این موضوع اصرار داشت، زیرا معتقد بود دانشکده علوم اقتصادی بدون تایید این شورا به دانشگاه مبدل شده است. بعد از اینکه هرچند وقت یک‌بار خبرهایی مبنی بر ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه‌هایی مثل علامه و خواجه نصیر طوسی منتشر می‌شد، درنهایت به گفته مسئولین این دانشگاه در اواخر اسفند سال 93 بدون اطلاع دانشجویان و اساتید با دانشگاه خوارزمی ادغام گردید و دانشجویان در تعطیلات عید از این مسئله مطلع شدند.


تجمع‌ها و اعتراض‌ها از 16 فروردین 94 توسط دانشجویان شروع شد و تا اواسط اردیبهشت ادامه داشت، اما اینک به نظر می‌رسد نه‌تنها به سوالات و اعتراض‌های آن‌ها پاسخی داده نشده، بلکه روز گذشته خبرگزاری مهر (‌اینجا) خبری مبنی بر اینکه حراست دانشگاه خوارزمی بعضی از دانشجویان را برای توضیح درباره جزئیات علت تجمع‌ها احضار کرده است، منتشر کرد. در همین راستا، خبرنگار آنا از رئیس دانشگاه خوارزمی و یکی از دانشجویانی است که به کمیته انضباطی و حراست رفته است، ماجرا را جویا شده است.


محمدعلی سبحان‌اللهی، رئیس دانشگاه خوارزمی درباره علت اقدام حراست در مورد دانشجویانی علوم اقتصادی که در تجمع‌ها شرکت کردند، گفت: هیچ مسئله‌ای در این مورد پیش نیامده، حراست دانشگاه خوارزمی این کار را نکرده و هیچ دانشجویی به حراست یا کمیته انضباطی احضار نشده است.


سبحان‌اللهی با تکذیب این خبر و تأکید بر اینکه دانشگاه خوارزمی در آرامش به سرمی برد و همه دانشجویان هم سرکلاس‌هایشان حاضر می‌شوند، حاضر به ادامه پاسخگویی در این مورد نشد.


در پی این موضوع، یکی از دانشجویان علوم اقتصادی که به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه خوارزمی احضار شده بود، گفت: دو هفته پیش این مسئله برای بعضی از دانشجویان پیش آمد، اما همان زمان پیگیری‌هایی برای حل موضوع انجام شد و به نظر می‌رسید این مشکل حل‌شده است.


وی با اشاره به اینکه حراست دانشگاه خوارزمی می‌توانست برخورد مناسب‌تری با دانشجویان داشته باشد، افزود: انتشار این اخبار مبنی بر اینکه دانشجویان معترض به کمیته انضباطی رفته‌اند، تنها باعث ایجاد تنش در خصوص دانشجویان است چون همه تلاش کردیم این مسائل زودتر حل شود.


دانشجوی اقتصاد دانشگاه علوم اقتصادی که حالا در دانشگاه خوارزمی مشغول به تحصیل است، در مورد نتیجه برخوردها و مشکلات گفت: دانشجویان احضارشده، نزدیک به دو هفته ممنوع‌الورود بودند اما ابن مشکل حل شد و از هفته گذشته تا امروز دیگر مسئله‌ای در این مورد پیش نیامده است و انتشار گزارش‌ها و اخبار در این مورد فقط به تشنج‌ها دامن می‌زند و ایجاد دردسر می‌کند.


اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به‌جایی نرسید و حالا آن‌ها با مسائل پیش‌آمده ترجیح می‌دهند سکوت کنند تا درگیر موضوع جدیدی نشوند و فقط به درس خواندن در خوارزمی مشغول باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب