دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1396 - 11:34
مخبر دزفولی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور:

هیچ راهکاری برای حل مشکل کنکور ارائه نشده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گلایه از مشکلات برگزاری کنکور اعلام کرد: کنکور مانع از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
کد خبر : 229816

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 99 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه گزارشی از نتایج بررسی موضوع کنکور ارائه شد.


بعد از ارائه این گزارش، مخبر دزفولی گفت: «با توجه به مشکلاتی که در زمینه کنکور و به ویژه مسائلی که در کنکور امسال مطرح شد، لازم است این موضوع مورد دقت بیشتری وارد شود.»


او افزود: «با توجه به تاکیدات رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع در دست بررسی است. یکی از عوامل مهم بازدارنده در روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وضعیت فعلی برگزاری کنکور است و متاسفانه تاکنون هیچ راهکار اجرایی در زمینه حل مشکل کنکور ارائه نشده است.»


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «خانواده، دانش آموز، جامعه، نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش عالی با مشکل کنکور درگیر هستند و تا هنگامی که راه‌حل جایگزین ارائه نشود مشکل قابل حل نیست.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نتیجه طرح پژوهشی در این زمینه گفت: «براساس نتیجه حاصل شده پذیرش دانشجوی مقطع دکتری به صورت پیوسته در برخی رشته‌های علوم پزشکی، یکی از مشکلات و معضلات موجود در این زمینه است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته