دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

توسعه گردشگری روستاها پیگیری می‌شود/ ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها در دستور کار قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های گسترده توسعه گردشگری روستاها در سال‌های آینده به طور جدی پیگیری خواهد شد.
کد خبر : 229736

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، هادی درفشی شامگاه سه‎شنبه در حاشیه افتتاح خانه‌های مقاوم‌سازی‌شده روستایی در استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم و به ویژه گردشگران علاقمند به حضور در روستاها هستند تا از مواهب طبیعی و امکانات موجود در آن بهره‌مند شوند.


وی با اشاره به اینکه معرفی روستاهای گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور می‌شود، تصریح کرد: از سویی می‌توان با عرضه کالاها و تولیدات روستاییان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را ایجاد کرد.


معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها در دستور کار قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های گسترده توسعه گردشگری روستاها در سال‌های آینده به طور جدی پیگیری خواهد شد.


درفشی با تاکید بر اینکه معرفی محصولات روستایی و توسعه گردشگری روستایی از جمله اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، یادآور شد: بر اساس برنامه ششم، بهسازی محیط 300 روستای هدف گردشگری جزو تکالیف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که امیدواریم بتوانیم با تخصیص منابع بیشتر فرصت بوم‌گردی را در روستاها فراهم کنیم.


وی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: در بخش گردشگری دو وام در قالب تسهیلات ویژه خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به متقاضیان اعطا می‌شود که مبلغ آن معادل 20 میلیون تومان است.


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه متولیان حوزه گردشگری نیز باید منابعی را برای توسعه بوم‌گردی اختصاص دهند، اظهار کرد: گردشگران برای استفاده از هر مکانی به اقامتگاه و فضای مناسب نیاز دارند.


درفشی افزود: ایران دارای جغرافیای گوناگون از جمله طبیعت‌ جنگلی، خشک، تپه‌ماهور، کویر و ... است که در همه جای دنیا از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه باید تشکیلاتی هدفمند برای عرضه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی، غذاهایی سنتی و افزایش درآمد پایدار روستاییان ایجاد شود، ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای رونق گردشگری و ایجاد امکانات بهداشتی خوب در روستاها هم باید مورد توجه باشد.


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه 300 روستا برای توسعه پایدار هدف‌گذاری شده است، یادآور شد: این برنامه برای روستاهای دارای بافت تاریخی، بافت با ارزش، طبیعت خوب و متناسب با ظرفیت‌ها و شناسایی شرایط اقلیمی مناطق اجرایی می‌شود.


منبع: فارس


انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغالزایی روستا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته