دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباس رافعی در گفت‌وگو با آنا:

نسخه مدرن "گاو"ِ مهرجویی در راه فجر/ هزینه این فیلم درحد پول نوشابه آدم‌های نظرکرده سینماست!

این فیلمساز تأکید کرد: بازیگران الان برای بازی در فیلم‌هایی سینمایی، پول میلیونی می‌خواهند آنهم گاه چندصد میلیون تومان. بنابراین مجبوریم که فیلم ارزان تهیه کنیم. بودجه این فیلم‌ها به اندازه پول نوشابه آدم‌های نظرکرده سینماست.
کد خبر : 229705

عباس رافعی، فیلمساز سینما که هم‌اکنون تولید فیلم سینمایی «گاباره» را در دست تهیه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: "گاباره" فیلمی خاص و از جنس فرهنگی است که بودجه آنچنانی هم برایش هزینه نشده. چون از اول هم برای‌مان اکران عمومی دغدغه نبود.


وی افزود: وقتی نمی‌توانم خودم فیلم بسازم لااقل سعی می‌کنم با بودجه کمتر کمک حال فیلم‌اولی‌ها باشم. همچنان که این فیلم که اثری مختص هنر و تجربه است، بازیگر معروف ندارد. بازیگر اصلی رسول یونان است که برای شعردوستان شناخته شده است و دیگری هم لیلا موسوی.


رافعی با اشاره به بودجه 200 میلیون تومانی فیلم، تأکید داشت: بازیگران الان برای بازی در فیلم‌هایی سینمایی، پول میلیونی می‌خواهند آنهم گاه چندصد میلیون تومان. بنابراین مجبوریم که فیلم ارزان تهیه کنیم. بودجه این فیلم‌ها به اندازه پول نوشابه آدم‌های نظرکرده سینماست.



تهیه‌کننده «گاباره» توضیح داد: این اثر سینمایی، فیلمی است که دغدغه گیشه ندارد و از جنس فرهنگی است. از الان هم معلوم است که مخاطبش خاص خواهد بود و فیلم اکران گسترده نیست.


وی با این حال با اشاره به اینکه «گاباره» می‌تواند نمایش خوبی در جشنواره‌های خارج از کشور داشته باشد، گفت: این اثر ساخته مصطفی الماسی به نوعی مدرن شده نسخه فیلم سینمایی «گاو» آقای مهرجویی است. ادامه همان داستان است اما در فضای امروزی سیر می‌کند با نمایش امکاناتی مثل اینترنت و غیره.


وی عنوان کرد: داریوش مهرجویی کاملا در جریان تولید فیلم بود و حتی قرار داشتیم تا فیلم را با حضور خود او کلید بزنیم که به دلیل مشکلات آب و هوایی در روز افتتاحیه نتوانستیم.


رافعی با این مطلب که «گاباره» را برای حضور در جشنواره فجر امسال آماده خواهد کرد، افزود: موسیقی فیلم توسط محمد گرناوی با همان موسیقی مختص جنوب ساخته شده و بهروز معاونیان مشغول میکس است.



گفتنی است "گاباره " عنوان فیلمی است به قلم جواد مقیمی که براساس کتاب "داستان عزاداران بیل" اثر غلامحسین ساعدی ساخته شده‌ است. همچنین رسول یونان، لیلا موسوی، خاطره مهربان و جمعی از بازیگران تئاتر در این پروژه ایفای نقش کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته