دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1396 - 13:05
گری لوئیس در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد؛

ماموریت ایران یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای من است

مراسم بزرگداشت روز ملل متحد با حضور هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از سفیران و دیپلمات‌های مقیم ایران در کتابخانه ملی برگزار شد.
کد خبر : 229526

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، گری لوئیس در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد گفت: «سازمان ملل متحد طبق تصویب همه اعضاء تلاش می‌کند به اهداف پایدار دست یابد. در ایران هدف سازمان ملل متحد اجرای طرح توسعه ملی است که در مجلس تصویب شده است. ‌اجرای این طرح به بهبود برابری و ساخت جامعه‌ای منعطف برای نسل‌های ایران و خارج از این کشور کمک می‌کند.»


وی با بیان اینکه ایران می‌تواند طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کند افزود: «طرح سازمان ملل متحد در حضور آقای عراقچی امضاء و یک سال طول کشید اجرایی شود. درباره محیط زیست، بهداشت و اقتصاد توافق‌هایی انجام شده است. امروز در روز سازمان ملل متحد از شرکایمان، دولت و دوستانمان در رسانه‌ها قدردانی می‌کنیم.»


هماهنگ‌کننده سازمان ملل در ایران گفت: «ما با اهداف‌مان می‌توانیم برای افرادی که به‌دنبال امنیت وارد ایران شدند اوضاع مناسبی را فراهم کنیم. برای من افتخار بزرگی است که دستاوردهای گذشته را مطرح کنم که در پنج سال گذشته چه فعالیت ها و دستاوردهایی داشتیم.»


وی با بیان اینکه تا چند هفته آینده دوره پنج ساله‌اش در ایران پایان می‌‌یابد، افزود: «خدمت کردن برای سازمان ملل متحد در ایران یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای من بوده است. هرجا بروم ایران و فارس با من خواهند بود روزی در شهر کویری کرمان در هنگام غروب با صدای اذان، دو کوه بزرگ در مقابل من بود در همان زمان در حال گوش کردن به اشعار حافظ بودم. روز دیگری در بهشت زهرا مادران و خواهران بر سر مزار شهدایی که در سه دهه پیش در جنگ تحمیلی بودند. صحنه دیگر در ارومیه جایی که آب در حال از دست رفتن بود و ما تلاش کردیم این اتفاق نیافتد و دیگری جذب انرژی خورشیدی در شیراز و دیگری در نقش رستم بود.»


در ادامه این مراسم پیام تصویری آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پخش شد. همچنین گزارش عملکرد سازمان ملل متحد از 2012 تا 2016 رونمایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته