دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1396 - 13:07

پیشنهاد شورای شهر به شهرداری تهران درباره ساخت و ساز پلاسکو/ مصوبه‌ای در کار نیست

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر درباره پلاسکو پیشنهاد داده تا براساس حدود مکتسبه قبلی، ساخت و ساز انجام شود، افزود: این مصوبه شورای شهر نبوده و در حد پیشنهاد به شهرداری تهران بوده‌است.
کد خبر : 229521

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد حادثه پلاسکو، اظهار کرد: شورای پنجم از ابتدا با جدیت با این موضوع برخورد و نظرات همه دست‌اندرکاران را بررسی کرده است. بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و تمام کسانی که در این پاساژ مشغول به کار بودند و نگرانی‌هایی در مورد دیر قرار گرفتن ساختمان در اختیارشان وجود داشت، نظرات‌شان مورد بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران نظراتی درباره ساخت‌وساز مجدد پلاسکو ارائه کرده است، اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی نیز با توجه به اینکه پلاسکو در محله قدیم تهران قرار دارد، نظرات ویژه‌ای ارائه کرده است.


هاشمی با بیان اینکه در شورای شهر به این نتیجه رسیدیم تا هرچه سریع‌تر ساختمان تکمیل و مورد بهره‌برداری کاسبان قرار گیرد، تصریح کرد: این تصمیم برای آن گرفته شد تا بهانه‌ای دست مالکان برای ساخت‌وساز نباشد، زیرا ما به دنبال آن بودیم که توپ در زمین شهرداری نباشد چون مالک می‌گوید شهرداری اجازه ورود به محل را نمی‌دهد. در این صورت بهانه‌ای برای مالک، جهت ساخت‌وساز وجود ندارد.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر پیشنهاد داده تا براساس حدود مکتسبه قبلی، ساخت و ساز انجام شود، افزود: این مصوبه شورای شهر نبوده و در حد پیشنهاد به شهرداری تهران بوده است. زیرا مالک مدعی بود که شهرداری برای طراحی جدید ساختمان اجازه ورود نمی‌دهد.


هاشمی با بیان اینکه مشکلات مربوط به ساختمان پلاسکو با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شهردار تهران تاحدودی کمتر مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: از آقای نجفی انتظار می‌رود تا هرچه سریع‌تر پرونده را به تصمیم‌گیری برساند. البته در این زمینه نظرات متفاوتی وجود دارد، از جمله آنکه ساخت‌وساز جدید در این محدوده مغایر با طرح جامع تفصیلی است.


آیین‌نامه مربوط به باغات مشخص است


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوعی که در آخرین دقایق بیستمین جلسه شورای شهر مرتبط با تخریب یک باغ مطرح شد، توضیح داد: در مورد باغات آیین‌نامه مشخصی وجود دارد، در واقع باغ به جایی گفته می‌شود که به ازای هر 16 مترمربع یک درخت وجود داشته باشد، اما باغ مطرح شده دارای این شرایط نبود.


به گفته هاشمی، این محل 10هزار متر وسعت داشته و 137 اصله درخت در آنجا وجود دارد.


وی تاکید کرد: کمیسیون شهرسازی اعلام کرده که این محل باغ نیست، اما کمیسیون ماده 7 معتقد است که این محل باید تحت عنوان باغ شناسایی شود، به همین دلیل پرونده مجددا به کمیسیون بازگشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته