دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 11:28

اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن رهبر جنبش «انصارالله» یمن

در حالی‌که شب گذشته (جمعه) فرمانده عملیات تجاوز به یمن درباره کشته شدن رهبر جنبش «انصارلله» خبر داده بود، دقایقی پیش منبعی آگاه نزدیک به این جنبش، خبر را تکذیب کرد.
کد خبر : 22947

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فعالان شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده در حال بازنشر سخنان «احمد عسیری» فرمانده عملیات نظامی مبارزه علیه یمن درباره کشته شدن «عبدالملک حوثی» رهبر جنبش «انصارالله» یمن هستند.


براساس این گزارش، گرچه این تصاویر از فیسبوک منسوب به «عسیری» منتشر شده است، ولی درباره صحت آن تردید وجود دارد. همچنین اخباری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد کاربری مذکور به هیچ‌عنوان ارتباطی با «عسیری» فرمانده عملیات تجاوز به یمن ندارد.



نخستین‌بار کاربری‌ای با نام «یسری اثوری» در فیسبوک تصویری از نیروهای ائتلاف عربی منتشر کرد و به‌نقل از منابع اطلاعاتی مدعی شد که در حملات این نیروها به مناطق مختلف یمن، «عبدالملک حوثی» هدف حمله قرار گرفته است. باوجود این، وی تاکید کرد که درباره صحت این خبر 100 درصد اطمینان ندارد.


پایگاه خبری روزنامه «ریاض» عربستان دقایقی پیش به‌نقل از منابعی نوشت گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که «عبدالملک حوثی» رهبر جنبش «انصارالله» یمن در حمله هوایی به مقری محرمانه در اطراف شهر «صعده» کشته شده است.


این در حالی است که سه روز پیش همین روزنامه گزارش کرده بود که «حوثی» در حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی به‌شدت زخمی شده است.
در همین راستا، هشتگ «#مقتل_عبدالملک_الحوثی» در شبکه اجتماعی توییتر بیشترین بازنشر را دارد و توییت‌های مربوط به خبر کشته شدن «عبدالملک حوثی» همچنان دنبال می‌شود.
از سوی دیگر منابع آگاه وابسته به جنبش «انصارالله» یمن با تکذیب اخبار منتشر شده درباره کشته شدن «عبدالملک حوثی» رهبر این جنبش تاکید کردند که وی در سلامت کامل به‌سر می‌برد.
کاربری جنبش «انصارالله» در توییتر که خود را به‌عنوان مدیر دفتر جنبش «انصارالله» یمن معرفی کرده است، گزارش‌های منتشر شده را کذب دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته