دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1396 - 09:44
مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران:

تهران ظرف 4 سال‌آینده با بحران کمبود معلم مواجه می‌شود

مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از یک سوم معلمان تهران ظرف چهار سال‌آینده بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: اگر از هم‌اکنون به فکر جایگزینی نیروهای بازنشسته نباشیم ظرف 4 سال‌آینده با بحران کمبود معلم مواجه می‌شویم.
کد خبر : 229417

عباسعلی باقری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره کمبود نیروی معلم، گفت: یکی از دلایل کمبود نیرو، افزایش جمعیت کشور در دهه 60 و اوایل 70 است. در آن زمان ما با تراکم جمعیت دانش آموزان مواجه شدیم به گونه‌ای که حتی برخی مدارس به صورت سه شیفته اداره می‌شدند، اما اکنون تمام آن دانش آموزان به سن ازدواج رسیده و یا صاحب فرزندی هستند که به سن مدرسه رسیده است، بنابراین ما دوباره با یک جمعیت زیاد مواجه خواهیم بود.


وی افزود: از طرفی در دهه 60 ما برای پاسخگویی به نیازهای سیستم تعلیم و تربیت تعداد زیادی معلم را به کار گرفتیم که در حال حاضر پس از گذشت 30 سال در‌آستانه بازنشستگی هستند در واقع آموزش و پرورش تهران علاوه بر کمبود معلم با افزایش تعداد دانش آموزان مواجه است.


مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: بیش از یک سوم معلمان تهران ظرف چهار سال‌آینده بازنشسته می‌شوند این در حالی است که تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند این نیاز را برطرف کند از طرفی به دلیل اینکه کمبود نیرو مشکل کل کشور است نمی‌توانیم از سایر استان‌ها اجازه ورود نیرو را بدهیم.


باقری با تاکید براینکه در استان تهران بیشتر به معلم دوره ابتدایی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: نیاز ما به معلم دوره ابتدایی و جنسیت آقا مشهود است.


وی یادآور شد: اگر از اکنون به فکر نیاز چهار سال آینده نباشیم در‌ آینده با مشکل اساسی مواجه می‌شویم.


مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران درباره جذب مجدد نیروهای بازنشسته، گفت: قانون اجازه نمی‌دهد همه بازنشسته به کار گرفته شوند البته ما از تعداد از بازنشسته‌ها در خواست می‌کنیم 31 سال همکاری داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب