دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 10:57
معاون پرورشی تربیتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد

شرکت یک میلیون و 200 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت

معاون پرورشی، تربیتی سنجش سلامت آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امسال یک میلیون و 200 هزاردانش آموز در بدو ورود به دبستان باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند، گفت: 840 پایگاه در سرتاسر کشور آماده خدمت رسانی به خانواده‌ها و دانش آموزان اول دبستان هستند.
کد خبر : 22937

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمان هاشمی معاون پرورشی تربیتی و سنجش سلامت آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت دانش آموزان در بدو ورود به دبستان که در مدرسه رجاییه منطقه 15 برگزار شد با بیان اینکه هم اکنون با افتتاح این مرکز در 5 منطقه دیگر شهر تهران پایگاه‌های سنجش سلامت افتتاح شده است، اظهار کرد: در مناطق 3، 4، 9، 11 و 15 طرح سنجش سلامت آغاز به کار کرد.


وی با اشاره به اینکه این طرح از هفته آینده در سایر مناطق 19 گانه شهر تهران آغاز به کار می‌کند، افزود: ما امروز به صورت نمادین این طرح را در این مدرسه افتتاح کردیم و از بازخوردهای 5 منطقه استفاده می‌کنیم تا روش راهمان برای سایر مناطق دیگر شهر تهران شود.


هاشمی ادامه داد: این طرح تا 50 روز نیز ادامه دارد و نوآموزان همراه باخانواده‌های خود به پایگاه‌های طرح سنجش مراجعه کرده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند، البته این طرح اگر همچنان مراجعه کننده داشته باشد تا شهریور ماه تمدید می‌شود و در برخی از استان‌ها اگر بنا بر شرایط خانواده بازمانده‌ای وجود داشته باشد طرح را در مهر ماه نیز تمدید می‌کنیم.


معاون پرورشی - تربیتی سازمان استثنایی کشور با اشاره به اینکه 89 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت شهر تهران شرکت خواهند کرد، گفت: ما در این طرح پیگیر مسائل بهداشتی و درمانی نوآموزان هستیم و اگر مشخص شود کودکی دارای مشکل است او را به مدارس استثنایی کشور معرفی می‌کنیم.


وی الکترونیکی بودن طرح سنجش در سال جاری را از روش‌های جدید در این طرح دانست و بیان کرد: امسال برای اولین بار از روش الکترونیکی استفاده می‌کنیم. یعنی اطلاعات دانش‌آموزان به صورت آنلاین در سامانه آموزش و پرورش ثبت می‌شود و این موضوع دقت و سرعت عمل ما را در ارزیابی افزایش می‌دهد.


هاشمی با بیان اینکه این طرح به صورت ملی در 840 پایگاه در سراسر کشور آغاز به کار خواهد کرد، افزود: یک میلیون و 200 هزار دانش آموز کلاس اول دبستان در این طرح در سراسر کشور نیز شرکت خواهند کرد و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.


وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نوبت دهی به نوآموزان از اول خرداد ماه با توجه به ویژگی‌های هر استان و متناسب با سیاست‌های آنها آغاز شده است.


هاشمی گفت: خانواده‌ها منتظر تماس از طرف مدرسه باشند تا با تعیین وقت قبلی دانش آموزان خود را برای ارزیابی و سنجش به پایگاه‌های اعلام شده بیاورند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته