دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 10:41
در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

امام جمعه بیرجند: دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای انتشار خرد اسلامی است

در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حجت الاسلام دکتر علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر : 22936

به گزارش خبرگزاری آنا، در این دیدار امام جمعه شهر بیرجند ضمن خیر مقدم به دکتر میرزاده و معاونان ایشان برای دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی توفیق کرد.


حجت الاسلام رضایی بیرجندی در این جلسه گفت: امروزه با توجه به شرایط حساس داخلی و بین المللی تحقیق در اندیشه ها یک ضرورت است.وی در ادامه با اشاره به این موضوع که ما اکنون در یک فرصت استثنایی قرار داریم به برخی مشکلات در عرصه داخلی کشور اشاره کرد و گفت: در عرصه داخلی سه مشکل اساسی وجود دارد که این سه مشکل در حوزه اندیشه دینی ، مسایل فرهنگی و اخلاق در کشور است.


امام جمعه شهر بیرجند عنوان «آزاد» در دانشگاه آزاد اسلامی را نشانه مردمی بودن ، مستقل بودن و همچنین لزوم چابک بودن دانشگاه و عنوان «اسلامی» را نشانگر لزوم توجه به ارائه درست مفاهیم دینی در این دانشگاه دانست.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی هایی که دارد بستر بسیار مناسبی برای انتشار اندیشه های ناب اسلامی و خرد اسلامی خواهد بود و باید عنایت بیشتری در این زمینه شود.


حجت الاسلام رضایی بیرجندی در ادامه با بیان مشکلات ناشی از سیاست زدگی در عرصه فرهنگ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه زدودن سیاست زدگی از فرهنگ و زندگی اجتماعی در ایران اسلامی کمک رسان باشد.


وی اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی و استانی شدن این دانشگاه را پدیده مبارکی دانست و از دکتر میرزاده خواست تا به واحدهایی که در مناطق مرحوم کشور وجود دارند توجه خاصی داشته باشد.


دکتر میرزاده:نسبت استاد به دانشجو در استان خراسان جنوبی رضایت بخش است


همچنین در ابتدای این جلسه دکترمیرزاده ضمن تشکر از امام جمعه شهر بیرجند و همچنین استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام دکتر رضایی را محور وفاق و همدلی در استان دانست.


وی، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دستاورد علمی، آموزشی و فرهنگی انقلاب دانست و گفت: این دانشگاه با








دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی، دارای 50 هزار فارغ التحصیل است که عمدتا بومی بوده و حدود 140 هزار متر مربع زیربنا دارد.

درایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تایید امام (ره) و با همراهی بزرگانی چون مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاسیس شد و هم اکنون در استان های مختلف بین 30 تا 40 درصد از بار آموزش عالی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور چشمگیر این دانشگاه در تولید جهانی علم، کارآفرینی، اقتصاد مقاوتی و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برای چابک سازی، توسعه کیفی، کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها، طرح تجمیع2 از ابتدای تیرماه سال 94 اجرایی خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای مصوبات شورا عالی انقلاب فرهنگی با اختیارات لازم و کافی به وجود خواهد آمد.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی، دارای 50 هزار فارغ التحصیل است که عمدتا بومی بوده و حدود 140 هزار متر مربع زیربنا دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی یک به 19 است که این موضوع نشانگر سابقه علمی، تمدنی و فرهنگی و نیز علاقه مردم این استان به علم و آموزش عالی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته