دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 16:25

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در واحد بهشهر

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر در محل سالن دفاع برگزار شد.
کد خبر : 229262

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کارگاه کارکنان و دانشجویان با آشنایی به علت‌های روی آوردن افراد به مواد مخدر، روش‌های مختلف تشخیص اعتیاد و نحوه استفاده از این روشها برای شناسایی افراد معتاد آموزش داده شد.


دکتر طاهره محمودیان، عضو هیات علمی گروه روانشناسی مدرس این کارگاه به بیان انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و گفت: «فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.»


در ادامه سه تن از بهبود یافتگان از اعتیاد درباره چگونگی شروع استفاده از مواد مخدر و دلایلی که باعث ایجاد انگیزه برای استفاده از مواد مخدر شده است توضیحاتی را ارائه کردند و به پرسش‌های حاضرین در جلسه در این زمینه پاسخ دادند.


دکتر طاهره محمودیان هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی کارکنان و دانشجویان از آثار و عوارض سوءمصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پرخطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه‌ساز و آشکارکننده اعتیاد به مواد به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی- اجتماعی در محیط دانشگاهی دانست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته