دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 15:54

برگزاری جلسه نقد فیلم‌ ماجرای نیمروز در واحد بوئین زهرا با حضور سام قریبیان

نخستین محفل پخش، تحلیل و نقد فیلم‌های روز ایران و جهان به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در سالن آمفی تئاتر بوعلی سینا واقع در ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 229252

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم که با استقبال استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه مواجه شد، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان به نمایش درآمد و مراسم تحلیل و نقد فیلم با حضور محمدسام قریبیان، نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در ابتدای مراسم تحلیل و نقد این فیلم، هدف اصلی از برگزاری سلسله نشستهای پخش و تحلیل و نقد فیلمهای سینمایی در دانشگاه را «خروج از نگرش تک بُعدی به موضوعات حوزه فرهنگی در دانشگاه»، «فعالسازی دانشجویان عضو کانون ادب و هنر این واحد دانشگاهی در عرصه سینما و تئاتر» و «جذب بیشتر دانشجویان به فعالیتهای فرهنگی» معرفی کرد.


دکتر مسیح بهنیا با توجه به عدم وجود سالن سینما در شهرستان بوئین زهرا، این سلسله نشستها را سرآغازی بر همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای شهر بوئین زهرا در راستای راه‌اندازی مکانی برای پخش و نمایش عمومی فیلمهای سینمایی برای عموم شهروندان بوئین زهرا دانست.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا با توجه به سوابق محمدسام قریبیان، از وی دعوت کرد تا به تحلیل و نقد فیلم ماجرای نیمروز بپردازد.


قریبیان نیز گفت: «فیلم ماجرای نیمروز در قیاس با سایر فیلمهای رقیب، بهترین فیلم جشنواره سی و پنجم فجر بوده و در قیاس با ساخت فیلم‌های مشابه در ژانر خود یعنی سینمایی که به موضوع منافقین پرداخته از ساخت سینمایی بهتری برخوردار است. »


وی با پرداخت به تحلیل محتوای فیلنامه اضافه کردن یک قصه عاشقانه در داخل یک درام سیاسی را در عین زیرکی، موضوعی سلیقه ای دانست که شخصاً به استفاده از آن اعتقاد ندارد.


در انتهای مراسم، استادان و دانشجویان به پرسش درباره مسائل مختلف مرتبط با فیلم و البته موضوعات متنوع مربوط به سینمای ایران پرداختند و قریبیان به سوالات حاضران، پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته