دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صفر کشکولی در گفت‌وگو با آنا؛

امیدوارم روزی در نقش‌های مثبت بازی کنم

صفر کشکولی با بیان اینکه بعد از سال‌ها کار برای تلویزیون هنوز این رسانه از او قدردانی نکرده، گفت: همیشه نقش‌های منفی به من پیشنهاد شده؛ اما امیدوارم روزی ایفاگر نقش‌های مثبت باشم.
کد خبر : 229209

صفر کشکولی؛ بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که چندی پیش در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و بدلکاران، مورد تجلیل قرار گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، در خصوص کم‌کاری بازیگران قدیمی بیان کرد: «طبیعی است که ورود جوانان به تمام حوزه‌ها، باعث کم‌کاری برخی از هنرمندان می‌شود اما من هیچ گله‌ای ندارم چراکه در کار تصویر اول باید سناریو نوشته شود و سپس براساس هر نقش، بازیگر مورد نظر آن انتخاب شود، در این بین نقش‌هایی هم وجود دارند که مناسب نوع بازی‌ من باشند و به من پیشنهاد شوند. نه تنها گلایه‌ای ندارم بلکه خدا را شکر می‌کنم که همچنان مشغول کار هستم.»


*هم‌بازی بودن با جوانان برایم لذت‌بخش است


کشکولی که به تازگی در آخرین ساخته سروش صحت به نام مجموعه «لیسانسه‌ها2» ایفای نقش کرده‌است، گفت: در این سریال طنز با جوانانی هم‌بازی بودم که همه بااستعداد و پرانرژی بودند. ضبط این مجموعه تمام شده و من خوشحالم که در این سریال همکاری داشته‌ام.»


این بازیگر به جدیدترین فیلمی که بازی کرده اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر مشغول بازی در تله فیلم «پسرهای ترشیده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اکبر منصور‌فلاح هستم. این تله فیلم در ژانر طنز تولید می‌شود.»


*ورودم در طنز با سریال «بزنگاه» بود


وی با اشاره به اینکه در این تله فیلم نقش منفی دارد، ادامه داد: «این تله فیلم یک کار طنز است که نقش من نیز در آن طنزی منفی است که مدام به دنبال حادثه‌آفرینی است. در این فیلم با یوسف تیموری هم‌بازی هستم.»


این بازیگر با تاکید بر این امر که دوست دارد در نقش‌های مثبت بازی کند، گفت: «همیشه نقش‌های منفی به من پیشنهاد شده و من تنها منفی‌ای هستم که در دل مردم جای دارم. به هر حال بعد از سال‌ها منفی بودن، حداقل این روزها منفی‌های طنزگونه را بازی می‌کنم.»


وی افزود: «ورود من به طنز از زمانی شروع شد که رضا عطاران بازی در سریال «بزنگاه» را پیشنهاد کرد و پس از آن در ژانر طنز با شاهد احمدلو و مجموعه «خانه اجاره‌ای» بازی کردم.»


*«گشت ارشاد 3» کار بعدی‌ام است


بازیگر سریال «بیمار استاندارد» که با بازی در این مجموعه تجربه کار با سعید آقاخانی را داشته، در خصوص همکاری جدیدش با آقاخانی تصریح کرد: «قرار است در سریال جدید سعیدآقاخانی بازی کنم. همچنین پیش از این افتخار شاگردی سعید سهیلی در «گشت ارشاد 2» را داشته‌ام که با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد و قرار است که در «گشت ارشاد 3» نیز همکاری داشته باشم.»


این بازیگر تلویزیون و سینما در خصوص وضعیت هنرمندان جوان عنوان کرد: «موفقیت جوانان به استعداد، انرژی و کاراکتری که بازی می‌کنند؛ بستگی دارد، جوانان باید عاشق بازیگری باشند تا بتوانند در این مسیر موفق باشند. اگر آدم‌ها عاشق نباشند به زودی از صحنه تصویر محو می‌شوند. جوانان باید به دنبال برجای گذاشتن آثاری ماندگار باشند.»


*تلویزیون از ما قدردانی نمی‌کند


وی در مورد حمایت‌های تلویزیون نیز یادآور شد: «زمانی که یک شبکه تلویزیونی در ایران داشتیم کارم را با «جنگ هفته» آغاز کردم و 90 قسمت این مجموعه را بازی کردم، بعد از آن در «هشدارهای پلیس»، «خانه‌ای در آتش»، «آینه عبرت»، «شلیک نهایی»، «فریاد بی‌صدا»، «خط شکن» و.... بازی کردم. به طور کل در حدود 170 فیلم، سریال و تله‌فیلم ایفای نقش کرده‌ام.»


کشکولی در پایان تاکید کرد: «افرادی چون من برای شبکه‌های تلویزیونی خیلی زحمت کشیده‌اند اما هیچگاه تلویزیون از من قدردانی نکرد. 53 سال کار در سینما خیلی سخت است، مخصوصا برای آدمی چون من که برای کار خوب زحمت زیادی می‌کشد. من آموزش بدلکاری ندیده‌ام اما در تمام فیلم‌ها نقش بدل خود را نیز بازی کرده‌ام. البته در این راه سختی‌های زیادی کشیدم اما با هر بار افتادن روی زمین، مجددا بلند شدم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تقدیر تلویزیون
ارسال نظر
قالیشویی ادیب