آغاز پایش ۱۰ درصدی دانشآموزان سوم و ششم ابتدایی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیمزاده در خصوص انتقادهایی که به ارزشیابی توصیفی دانش آموزان مقطع ابتدایی میشود، گفت: برای رفع ابهام، پایش عملکرد دانش آموزان را بر اساس مصوبه ۹۱۱ شورای عالی آموزشوپرورش اجرایی خواهیم کرد که کلیات آن در شورای معاونان به تصویب رسیده است. همچنین این موضوع در کمیسیونهای شورای عالی مطرح شده و با توجه به بازخوردها در حال اصلاح نهایی است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح ۱۰ درصد از دانشآموزان مقطع سوم و ششم ابتدایی از نظر مهارتهای اصلی (خواندن، نوشتن، حساب کردن و مطالعات اجتماعی) مورد پایش و ارزیابی قرار میگیرند و بعد از این پایش میتوانیم پاسخی دقیق و بر اساس پژوهشهای میدانی در خصوص سطح سواد دانشآموزانی که بر اساس ارزشیابی توصیفی ارزیابی میشوند، بدهیم.
حکیم زاده در خصوص دانشآموزان دیرآموز در کلاسهای عادی، گفت: بر اساس رویکرد آموزشوپرورش دانشآموزان دیرآموز نیز در کلاسهای عادی پذیرفته میشوند که این موضوع مورد دفاع و قبول ماست اما حضور یک دانشآموز دیرآموز معادل سه دانش آموز در تراکم کلاس باید محسوب شود تا فرصت کافی برای آموزش این نوع دانشآموزان در کلاسهای درس فراهم شود.
وی افزود: در حال حاضر برای نظارت و پیگیری استانداردها برنامههای مداخلهای که پیش از این دیرتر آغاز میشد را از ابتدای سال تحصیلی آغاز کردیم تا با این نوع برنامههای مداخلهای ضعف در مهارتهای اصلی برطرف شود. همچنین غربالگری که از لحاظ سطح دانش آموزان انجام میشد را از سال اول به پیش دبستانی و پایان چهار سالگی رساندیم تا فرصت یادگیری و مداخلههای به هنگام برای این کودکان فراهم شود.
انتهای پیام/