دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 14:30
/ در آستانه سالروز 24 خرداد/

جلودارزاده:‌ دولت مراقب باشد روند غیراخلاقی دولت احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات تکرار نشود/ کسانی که به روحانی رأی دادند، ایستاده‌اند

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت: هر دولتی، ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد و از قوت‌های دولت روحانی، تلاش برای تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده است.
کد خبر : 22917

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بررسی عملکرد دولت یازدهم در آستانه دومین سالگرد این دولت اظهار کرد: این امر برای دولت‌ها بهترین امتیاز است،‌ چون وفای به عهد و قول، مهمترین چیزی است که خداوند به آن تأکید دارد.


وی افزود: آقای روحانی درخصوص سیاست خارجی و برخی مشکلات داخلی تلاش‌های زیادی را متحمل شد. البته نباید از یاد ببریم زمانی که روحانی روی کار آمد، با تنگناهای زیادی روبه‌رو بود؛ چراکه با مدیریت عده‌ای 10 سال پیش جریان انقلاب به سمتی رفت که با هزینه کردن بدون تدبیر منابع ملی بنیان‌های اقتصاد سست و فضای خارجی علیه ما شد و بسیاری از تلاش‌های دولت‌های قبلی از بین رفت.


عضو شورای مرکزی خانه کارگر تصریح کرد: آقای روحانی در شرایط سختی کار را تحویل گرفت در شرایطی که در حال سقوط به دره بودیم، او تلاش کرد تا همه چیز را به مسیر اصلی هدایت کند.


جلودارزاده ادامه داد: ضعف آقای روحانی هم این است که نتوانسته اقدام عملی خاصی انجام دهد. قرار بود بسیاری از امور اصلاح شود. رئیس‌جمهوری در این شرایط چاره‌ای جز توسعه همه‌جانبه کشور ندارد. یک نقلی است که «ساختمانی که در حال فروریختن است و اگر می‌خواهید در آن زندگی کنید باید بازسازی‌اش کنید.»


در ادامه خبرنگار آنا از جلودارزاده پرسید که «یکی از عرصه‌هایی که در سال جاری در پیش داریم انتخابات است و این اولین تجربه انتخاباتی دولت جدید است، یکی از مباحثی که این روزها از سوی مخالفان علیه دولت مطرح می‌شود، حضور دولتی‌ها در احزاب است. دولت چگونه می‌تواند این فعالیت سیاسی در چارچوب قانون را مدیریت کند که شائبه‌ای به وجود نیاید؟»








توصیه من به دولتی‌‌ها این است که مهم نیست هوادارنشان در انتخابات پیروز شوند یا نشوند، مهم این است که به وظیفه‌شان عمل کنند. در دولت قبل می‌دیدیم که افتتاح‌ها و سفرها در آستانه انتخابات‌ها با جدیت بیشتری صورت می‌گرفت و یا بنرهای رئیس دولت در شهرهای مختلف علم می‌شد و بار تبلیغاتی داشت، اینها خیلی غیراخلاقی بود و نباید تکرار شود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش گفت: هیچ مصلحتی بهتر از حقیقت نیست، همه ما باید این را در نظر بگیریم و به آن عمل کنیم. یعنی استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات غیرقانونی است، البته همین که افراد سیاسی در دولت هستند، محاسنی به لحاظ شناخته شدن در میان مردم دارد که اجتناب‌نا‌پذیر است.


جلودارزاده ادامه داد: آن بخش از افکارعمومی که به عملکرد افراد دولتی حاضر در احزاب اقبال دارند، به حامیان و همفکران آنها گرایش خواهند داشت و این امری نیست که بتوان بر آن ایرادی وارد کرد. در همه نظام‌های دموکرات دیگر نیز این‌چنین است و نمی‌توان آن را غیرقانونی دانست. ولی آنچه به در صورت عدم دقت می‌تواند به دولت آسیب بزند، حمایت مادی از احزاب مطلوب خود است البته در این زمینه قانون، فعال است و می‌تواند با نظارت دقیق فرصت چنین چالشی را از دولتی‌ها بگیرد.


این عضو شورای مرکزی خانه کارگر تأکید کرد: توصیه من به دولتی‌‌ها این است که مهم نیست هوادرانشان در انتخابات پیروز شوند یا نشوند، مهم این است که به وظیفه‌شان عمل کنند. در دولت قبل می‌دیدیم که افتتاح‌ها و سفرها در آستانه انتخابات‌ها با جدیت بیشتری صورت می‌گرفت و یا بنرهای رئیس دولت در شهرهای مختلف علم می‌شد و بار تبلیغاتی داشت، اینها خیلی غیراخلاقی بود و نباید تکرار شود. دولت یازدهم هر چه افتتاح دارد زودتر انجام دهد که این نیت جا بیفتد که دارند برای خدا و مردم کار می‌کنند. به هیچ عنوان نباید فریب این را بخورند که استفاده از ابزارهای دولتی می‌تواند برای آنها موفقیتی به بار آورد. اگر در ظاهر موفق باشند در باطن به شکست می‌انجامد.


وی گفت: البته اگر مجموعه اتفاقات دولتی این شود که مردم به عملکرد دولت اعتماد پیدا کنند نتیجه طبیعی کار است و این اشکالی ندارد. مردم این را درک می‌کنند که داشته‌های این دولت با دولت قبل فرق می‌کند.


جلودارزاده اضافه کرد: یک موقع، سه قوه به علاوه صدا و سیما و نهادهای حکومتی با نفت 130 تا 140 دلاری در دست اصولگرایان بود که کشور را با چالش‌های جدی مواجه کردند. این شرایط با شرایط کسانی فرق می‌کند که با نفت 8 دلار کشور را اداره می‌کردند و کشور را در مسیر عزت قرار دادند. بسیاری از زمینه‌های داخلی و خارجی در دولت قبل آنقدر آسیب دید که بدون پول نمی‌توان آن را سامان داد. مردم همه اینها را می‌دانند و تحت تأثیر مسائل آنی قرار نمی‌گیرند.








کسانی که به دولت رأی دادند ایستاده‌اند؛ اگر مسائل شفاف بیان شود باز هم آنهایی که به دولت رأی موافق داده‌اند، خواهند ایستاد

این فعال سیاسی درباره اطلاع‌رسانی در دولت و ارتباط مردم با دولت گفت: آن چیزی که خیلی مهم است، ارتباط مستقیم و شفاف مردم با دولت است. کسانی که به دولت رأی دادند ایستاده‌اند؛ اگر مسائل شفاف بیان شود باز هم آنهایی که به دولت رأی موافق داده‌اند، خواهند ایستاد.


وی با تأکید بر اینکه «بهترین ارتباط بین دولت و مردم در زمان شهید رجایی اتفاق افتاد»، اظهار کرد: دولت رجایی به مردم راست می‌گفت و این حرف راست به دل مردم می‌نشست. ما هم باید این ارتباط مستمر را با مردم برقرار کنیم. البته شنیدن حرف‌های متفاوت از سوی مسئولان هم نشأت گرفته از صداقت است، ولی به نحوی اطلاع‌رسانی شود که مخالفان سوءاستفاده نکنند بهتر است.


جلودارزاده با اشاره رویکرد صدا و سیما در مواجهه با دولت یازدهم ادامه داد: هر سخنی که رئیس‌جمهوری با مردم داشتند، همواره حاشیه داشته است. دولت نباید از این مسائل بترسد وقتی می‌گوییم آزادی، باید اجازه دهیم همه حرف‌شان را بزنند؛ ولی عاقبت و نتیجه کار مهم است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عملکرد دولت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب