دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1396 - 01:09
افتخاری در گفت‌وگو با آنا:

بانوان فارغ از نگاه‌های جنسیتی برای مسئولیت‌های اجرایی انتخاب شوند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان فارغ از نگاه‌های جنسیتی برای سمت‌های اجرایی انتخاب شوند، گفت: استفاده از بانوان ناکارآمد نیز برای خالی نبودن عرصه و پاسخ‌گویی به دیگران، اقدام درستی نیست.
کد خبر : 229145

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بانوان از قرن‌ها پیش در زمان ظهور اسلام و حتی در اروپا از مظلومیت و محرومیت زیادی برخوردار بودند، گفت: بعد از آن زمان، با ظهور نهضت‌های فمینیستی و استفاده ابزاری از زن، بر این مظلومیت افزوده شد.


وی با بیان اینکه با ظهور نهضت‌های فمنیستی، از زنان به عنوان ابزاری برای بالا بردن آمارهای خود استفاده کردند، افزود:‌ این رویکرد نیز ظلم بزرگی به زنان بود که برخی نیز خواسته یا ناخواسته درگیر آن شدند.


نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بعد از انتخاب دولت و پیش از چیدن کابینه، عنوان کردیم که به زنان در انتصابات فارغ از جنسیت‌شان توجه کرده و صرفا در پی افزایش نفرات نباشند، ادامه داد: از طرف دیگر نادیده گرفتن بانوان به جرم زن بودن نیز قابل پذیرش نیست، باید همچون افراد دیگر توانمندی آنها بر اساس شاخص‌ها مد نظر قرار گیرد.


وی با بیان اینکه در بررسی‌ها حتی اگر مشاهده شد که توانایی خانم‌ها از آقایان بیشتر است، مشکلی پیش نمی‌آید اگر اکثر کابینه خانم باشد و حتی اگر هیچ خانمی توانایی نداشت، اصلا از آنها استفاده نکنند، تصریح کرد: استفاده از بانوان ناکارآمد نیز برای خالی نبودن عرصه و پاسخ‌گویی به دیگران، اقدام درستی نیست.


افتخاری با بیان متاسفانه بانوان ما چه در عرصه‌ افراط و چه تفریط، مظلوم واقع شدند، ادامه داد: برای جلوگیری از ادامه این ظلم باید نگاه واقعی به شرایط داشته و افرادی توانمند که خود نیز آمادگی حضور در عرصه اجرایی دارد را انتخاب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته