دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 13:13
یک متخصص پوست و مو:

زائران اربعین مراقبت سلامت پوستشان باشند

یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: به زائران اربعین توصیه می‌شود برای محافظت از سلامت پوست خود حتما طی سفر از کرم ضد‌آفتاب، کرم مرطوب کننده، دستکش، کلاه نقاب‌دار و عینک آفتابی استفاده کنند.
کد خبر : 229064

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص بیماری‌های پوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره راه‌های محافظت از پوست در زائران اربعین، گفت: به زائران اربعین توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی از کرم ضد آفتاب، دستکش و کلاه نقاب‌دار استفاده کنند.


وی افزود: به افراد توصیه می‌شود حتما طی سفر به کربلا برای پیشگیری از آفتاب سوختگی صورت و پُشت دست از کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30 و کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: افراد باید توجه داشته باشند هر سه ساعت از کرم ضدآفتاب استفاده کنند و پس از استحمام و شست‌و‌شوی دست و صورت حتما مجدد کرم ضد آفتاب را مورد استفاده قرار دهند.


احسانی گفت: هم‌چنین توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از بیماری‌های چشم و اطراف چشم حتما از عینک‌ آفتابی استفاده کنند.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل وجود گرد و غبار در هوا خشکی پوست سلامت زائران را تهدید می‌کند، افزود: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از خشکی پوست از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند و در فواصل زمانی کوتاه دست و صورت خود را به خوبی با آب و صابون شست‌و‌شو دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته