دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 09:26
پس از انتشار برخی گزارش‌ها درباره ربوده شدن تابوت؛

شبکه «العربیه»: جسد «طارق عزیز» در بغداد نیست

شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد که جسد وزیر امورخارجه دوران صدام که پیشتر برخی منابع خبری مدعی ربوده شدن آن در بغداد شده بودند، در این شهر نیست.
کد خبر : 22906

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» بامداد امروز شنبه گزارش کرد که جسد «طارق عزیز» وزیر امورخارجه دوران «صدام» رئیس‌جمهوری معدوم عراق و معاون نخست‌وزیر این کشور در بغداد نیست.


پیشتر اخبار و شایعات ضدونقیضی درباره ربوده شدن جسد «میخائیل یوحنا» معروف به «طارق عزیز» معاون «صدام» در بغداد هنگام انتقال به اردن منتشر شده بود.


برخی منابع مانند دختر «عزیز» از ربوده شدن جسد وی خبر دادند اما برخی منابع عراقی مانند پایگاه خبری «سومریه‌نیوز» گزارش کردند که جسد دستیار ارشد صدام هنوز در بغداد است.


روزنامه «الغد» اردن گزارش کرد که قرار بود روز گذشته جسد «طارق عزیز» از فرودگاه بغداد به فرودگاه «امان» در اردن منتقل شود اما پیش از این انتقال، گروهی مسلح مانع شدند و جسد را در اختیار خود گرفتند و هواپیما رأس موعد مقرر به سوی اردن پرواز کرد.


«العربیه» در گزارش خود نوشت: «زینب» دختر «طارق عزیز» می‌گوید مادرش در عراق منتظر همراهی تابوت «عزیز» برای انتقال به «امان» و تدفین وی بوده است اما جسد در فرودگاه بین‌المللی بغداد ربوده شده بود.


تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر در دست نیست.


یک مقام نظام پادشاهی اردن در گفت‌وگو با «العربیه» تأیید کرد که آخرین پرواز فرودگاه بین‌المللی بغداد بدون تابوت «طارق عزیز» فرودگاه را ترک کرده است. وی به‌دلیل آنکه مجاز به اظهار نظر درباره این گزارش‌ها نبود، از ذکر نامش خودداری کرد.


«عادل دخیل» معاول اول استاندار «ذی‌قار» جمعه هفته گذشته از فوت «طارق عزیز» به‌دنبال به‌هم ریختن اوضاع جسمانی‌اش خبر داد.


به‌گفته «دخیل»، سکته قلبی عامل مرگ این مقام اسبق عراق که ۷۹ سال سن داشت، بوده است.


دادگاه عالی کیفری عراق، پیشتر در سال ۲۰۱۲ حکم اعدام «طارق عزیز» را در پرونده‌ای در ارتباط با از بین برن احزاب دینی صادر کرده بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته