دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 09:24
هنگام مرخصی از بیمارستان ماساچوست؛

کری: به‌زودی به مذاکرات هسته‌ای می‌پیوندم/ در جریان روند مذاکرات بودم

وزیر امورخارجه آمریکا، هنگام مرخصی از بیمارستان «ماساچوست» در حالی که عصا به دست داشت درباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 اظهار نظر کرد.
کد خبر : 22899

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا که به علت شکستگی از ناحیه ران پای راست در بیمارستان «ماساچوست» آمریکا بستری بود، هنگام مرخصی از این بیمارستان در کنفرانسی خبری به اظهارنظر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت.


وزیر امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ثانیه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را از دست نداده است، گفت: مصدومیت من لطمه‌ای به گفت‌وگوها وارد نکرده است و من به‌زودی پس از مرخصی از بیمارستان، به‌طور تمام و کمال وارد این گفت‌وگوها خواهم شد.


«کری» با تاکید بر اینکه در روزهای آینده، در زمان مناسب راهی محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای خواهد شد، افزود: پس از برگزاری گفت‌وگوهای راهبردی و اقتصادی با چین (22 تا 24 ژوئن در واشنگتن) راهی محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای می‌شوم.


هنوز مشخص نیست دور نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در کجا برگزار خواهد شد.


رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره مهلت این گفت‌وگوها و گزارش‌هایی که درباره احتمال تمدید آن‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: به‌طور کامل خواستار دستیابی به توافق در مهلت پایان ماه (30 ژوئن) هستیم. فکر می‌کنم این موضوع به دلایل گوناگونی حائز اهمیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته