دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1396 - 14:37
معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت خبر داد:

70درصد از تولید و خلق ثروت در اختیار هفده درصد شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت در نشست ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: 17درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان 70درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند که بیشتر این شرکت‌ها مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
کد خبر : 228756

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر برات قبادیان درباره اهمیت برگزاری هفته پژوهش به صورت مشترک با وزارت علوم گفت: هفته پژوهش فرصتی است تا اقدامات انجام شده بین صنعت و دانشگاه در یک فضای مشترک به نمایش گذاشته شود تا از نزدیک، بتوانیم تعاملات بیشتری ایجاد کنیم.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار واحدهای صنعتی در کشور و لزوم رسوخ فناوری در صنایع کشور گفت: ما نزدیک به 90 هزار واحد صنعتی در کشور داریم که اگر این واحدها بخواهند با روند فعلی در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار بگیرند، سال‌ها به طول خواهد انجامید. در این راستا، حضور دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و پارک‌­های علم و فناوری می‌توانند روند دانش‌بنیان شدن صنایع و گسترش R&D در صنعت را تسریع کنند.


او در ادامه بر نقش علم و فناوری در صنعت تاکید کرد و افزود: متأسفانه هنوز اقتصاد ما از حالت خام‌فروشی خارج نشده و یکی از راه‌کارهای عملی در این زمینه، رسوخ علم و فناوری در تولیدات و صنایع است.


قبادیان گفت: مطمئناً توسعۀ علم و فناوری در صنایع و گسترش R&D برای صنعت سرمایه محسوب می‌شود و این تفکر می‌تواند یکی از راه‌های برون‌رفت از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده باشد.


او درباره تعاملات بین وزارت علوم و وزارت صنعت در هفته پژوهش افزود: خوشبختانه امسال سومین سال همکاری مشترک در برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با وزارت علوم هستیم. برگزاری برنامه‌هایی شبیه هفته ملی پژوهش و فناوری می‌تواند در فرهنگ‌سازی ادبیات و فهم مشترک بین صنعت و دانشگاه نقش به سزایی داشته باشد.


هجدمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار از تاریخ 22 تا 26 آذر امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته