دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1396 - 13:45
رئیس بسیج اساتید واحد آزادشهر در گفت‌وگو با آنا:

روحیه استکبارستیزی، ماهیت و ذات انقلاب اسلامی ایران است

عضو هیات علمی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: در کلام و اندیشه ناب رهبر انقلاب روحیه استکبار ستیزی، ماهیت و ذات انقلاب اسلامی است، استکبارستیزی ملت ایران ریشه در اصول ایدئولوژیک و فرمان‌های دینی دارد.
کد خبر : 228741

دکتر محمد حاجی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: «واژه استکبار که در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی بطور مکرر آمده است. ریشه در قرآن و تعالیم آن دارد. در آیات بیشماری از این واژه و مشتقات آن سخن به میان آمده، از جمله: در سوره مبارکه اعراف آیه ۴۰ آنجا که خداوند می‌فرماید:«انّ الذین کذّبوا بایاتنا و استکبروا» کسانی که آیات ما را تکذیب کردند و در برابر آن تکبّر ورزیدند. در اصول ناب سیاسی اسلام بر ضرورت استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و طاغوت تاکید شده است.»


وی افزود: «شعار «هیهات من الذله» امام حسین (ع) که حکایت از شیوه رفتاری و گفتاری آن حضرت دارد. الهام‌بخش قیام‌های امروزی است. امروزه جوانان ما با الگوپذیری از این شعار در برابر حکومت‌های ظالمانه دست به قیام می‌زنند و مرگ در این مسیر را بر زندگی ننگین ترجیح می‌دهند. که مثَلَ اعلا و نمونه بارز آن شهید حججی است.»


حاجی آبادی با تاکید بر مشخصه‌های بارز اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) تصریح کرد :«امام برای وارد کردن واژگان و مفاهیم قرآنی و اسلامی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی، از همان آغاز نهضت نوک حمله و مبارزه خویش را به سوی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار نشانه رفت و نهضت اسلامی خویشتن را مبتنی بر اندیشه استکبارستیزی بنیاد کرد.»


رئیس بسیج اساتید واحد آزادشهر افزود: امام (ره) از خوی تجاوز طلبی و ضرورت مبارزه با آمریکا بارها سخن گفت و با صراحت تمام آمریکا را شیطان بزرگ خواند و فرمود: «آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. پس هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.»


عضو هیات علمی واحد آزادشهر درباره تئوری اندیشه استکبارستیزی امام گفت: «در اندیشه تئوری استکبارستیزی حضرت امام دو نکته وجود دارد: «الهی بودن، یعنی مبارزه با استکبار، ماهیتی الهی دارد و قیام برای خداست. سازش‌ناپذیری، امام هرگونه سازش و مصالحه با استکبار را نفی می کنند.»


حاجی آبادی تصریح کرد: «مقام عظمای ولایت نیز مهمترین اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را چنین تبیین می‌فرمایند: اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، حفظ استقلال کشور، کرامت بخشی به انسان، دفاع از مظلوم، پیشرفت علمی و فنی و اقتصادی کشور، در کلام رهبر معظم انقلاب، استکبار ستیزی لازمه تبعیت از قرآن است. مگر مبارزه با استکبار تعطیل پذیر است، مبارزه با استکبار، مبارزه با نظام سلطه، تعطیل پذیر نیست، این جزو کارهای ما است. جزو کارهای اساسی است. جزو مبانی انقلاب اسلامی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته