دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خبر داد:

آمادگی سازمان ثبت‌احوال برای همکاری با وزارتخانه‌ها جهت دسترسی به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور از آمادگی این سازمان برای همکاری با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف جهت دسترسی به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و جهت‌سنجی هویت افراد خبر داد.
کد خبر : 228704

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید درخشان‌نیا، در نشست مشترک انعقاد تفاهمنامه بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی سازمان تعزیرات حکومتی و ثبت‌احوال کشور گفت: ارتباط بین این دو سازمان موجب تسریع و تسهیل ارائه خدمات به مردم می‌شود. در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تمام اطلاعات مربوط به هویت افراد از زمان تاسیس سازمان (1297) تاکنون ثبت شده است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور این است که سازمان‌های مختلف هنگام ارائه خدمت به مردم می‌توانند به صورت برخط (آنلاین) از صحت هویتی افراد مطلع شوند. تاکنون در 200 هزار منطقه کشور سازمان‌های مختلف به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل هستند و در ثانیه 6هزار استعلام هویتی دریافت می‌کنند که از امروز با افزوده شدن سازمان تعزیرات حکومتی کشور به مخاطبان این پایگاه، تعداد احراز هویت‌ها افزایش می‌یابد.


رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با تاکید بر اینکه تعامل بسیار خوبی بین قوه‌قضائیه و سازمان ثبت‌احوال کشور برقرار است، یادآور شد: هرچه بتوانیم به سمت ثبت الکترونیک پیش برویم، خدمات ارائه شده به مردم نیز تسهیل می‌یابد.


وی افزود: سازمان ثبت‌احوال کشور آمادگی دارد با تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور همکاری داشته باشد و طی انعقاد تفاهمنامه، دسترسی آنها را به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارتخانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته