دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دیواندری در گفت‌وگو با آنا تاکید کرد:

لزوم ظرفیت‌سازی برای افزایش امنیت پرداخت‌های بانکی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت:‌ در حوزه نظام پرداخت در کشور، تلاش می‌شود تا به سمت ظرفیت‌سازی به منظور امنیت پرداخت‌ها حرکت کنیم زیرا نظام‌های پرداخت از نظر ضریب‌های امنیتی باید حساب شده باشند.
کد خبر : 228657

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا ادامه داد: همچنین در مورد سامانه‌های پرداخت، بانک مرکزی کار خود را انجام می‌دهد و برخی سامانه‌ها نیز اکنون راه اندازی شده است.


وی با اشاره به این موضوع که در دنیا مردم همزمان با چند بانک کار نمی کنند، افزود:‌ در ایران هر فرد در چند بانک حساب دارد و با همه این بانک‌ها نیز کار می‌کند.


دیواندری گفت: اینکه مردم مجاب شوند با یک بانک کار کنند، احتیاج به فکر بیشتری دارد زیرا بانک ها با توجه به تنوع در ارائه خدمات خود، برای جذب مشتری رقابت دارند.


لازم به ذکر است، براساس آخرین آمار بانک مرکزی در مجموع ۴۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۱۶۱ کارت توسط بانک‌ها صادر شده که در نتیجه سهم هر ایرانی بیش از پنج کارت است.


بر اساس آمار بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه سال جاری 271 میلیون و 333 هزار و 921 کارت برداشت، یک میلیون و 470 هزار و 96 کارت اعتباری و 139 میلیون و 847 هزار و 144 کارت خرید/هدیه توسط بانک‌ها صادر شده است، بنابراین در مجموع 412 میلیون و 651 هزار و 161 کارت تا این تاریخ در کشور صادر و توزیع شده است. اگر تعداد کارت‌های صادر شده را بر 79 میلیون جمعیت کشور تقسیم کنیم سهم هر ایرانی حدود 5.22 کارت می‌شود، یعنی به طور میانگین بیش از پنج کارت بانکی به نام هر ایرانی ثبت شده است.


این آمار نشان می‌دهد که تعداد کارت‌های بانکی بطور نسبی در کشور بالا است و حدود 80 درصد کارت‌های بانکی طی یک‌ماه هیچگونه تراکنشی نداشته‌اند که به طور طبیعی ضرورتی به این میزان تنوع و تعداد کارت‌های بانکی وجود ندارد و باید کارت های بانکی مختلف در شبکه بانکی کشور در قالب یک کارت تجمیع شوند که البته انجام این مهم مشروط به تقویت زیرساخت‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته