دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1396 - 09:55
نصرت اله حیدری*

دانشگاه آزاد اسلامی و اربعین حسینی

کد خبر : 228522

راهپیمایی اربعین در تاریخ شیعی جایگاه رفیعی دارد. انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت دینی آن متأثر از الگوی عاشوراست. این انقلاب با اتکا به معارف حسینی در جهان عمق یافته و امروز جهان کفر را به وحشت انداخته است.


مقام معظم رهبری بر گرامیداشت و برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین همواره تأکید داشته‌اند و می فرمایند: «این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ای بی‌نظیر و بی سابقه‌ای در این سال‌های اخیر به وجود آمده و آن پیاده‌روی میان نجف و کربلا و یا بعضی شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است.»


از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است. بی‌شک گام اول در این زمینه متوجه ادارات و نهادهاست. خوشبختانه برخی از این نهادها چون سپاه و بسیج و آستان قدس رضوی و... خوب به میدان آمده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی هم به‌عنوان یک‌ نهاد انقلابی آماده است تا ایفاگر نقش اساسی خود در این زمینه باشد.


تشکیل دبیرخانه ملی اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولیت واحد ایلام از جمله گام‌های درخشان دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا است. استان ایلام به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات بیشترین تردد زائر را دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام با تمام وجود به میدان آماده است و همانطور که دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کردند همه‌ واحدهای همجوار با عراق در ایلام و خوزستان در خدمت زائران حسینی است.


تشکیل چهار موکب توسط بسیج دانشجویی و کانون‌ها و تشکل‌ها در ایلام و مهران اوج خدمت‌رسانی به زائران حسینی در ایلام قهرمان است. موکب‌هایی که توسط جوانان مؤمن و بااخلاص و بعضی با هزینه شخصی اداره می‌شوند.


در کنار این ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی خاصه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام میز پاسخگویی به شبهات دینی دایر است و این ابتکار با استقبال مواجه شده است. علاوه بر آن دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد پارکینگ و اسکان همکاران اداری و هیات علمی بخشی از توان خود را برای خدمت‌رسانی متمرکز کرده است.


در حوزه دانشجویی و در راستای مساعدت به ستاد اربعین بویژه امکانات خوابگاهی ظرفیت اسکان شبانه ۲۰۰ نفر دانشجوی خواهر فراهم است. در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با همه امکانات به میدان آمده است تا هم‌نوا و هم‌صدا با زائران حسینی رسالت خویش را در اربعین ۹۶ به منصه ظهور رساند.


آنجه امروز از ایلام می‌توان گفت شور است و نشاط معنوی و خدمت صادقانه به زائران کوی یار. ان شاءالله که مقبول درگاه حضرت حق واقع شود.


* معاون دانشجوی فرهنگی واحد ایلام


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب