دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل مرکز مالی ایران:

داده‌های تحقیقاتی بورس در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد/مکاتبه با بیش از یک هزار دانشگاه کشور

مدیر عامل مرکز مالی ایران با بیان اینکه بزودی با دانشگاه الزهرا، پیام نور و سایر دانشگاه‌های مستقر در تهران تفاهم نامه هایی منعقد خواهد شد ،گفت:قرار است هر ماه پایگاه داده های تحقیقاتی در یکی از دانشگاه ها معرفی می شود.
کد خبر : 228383

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مدیر عامل مرکز مالی ایران با اشاره به برنامه توسعه تقویت ارتباط بازار سرمایه با دانشگاه های کشور در سال جاری با هدف ارایه ابزارهای پژوهشی به اساتید و دانشجویان گفت:همکاری های دانشگاهی از جمله اهداف توسعه ای این مرکز است که پیشتر با دانشگاه صنعت نفت کلید زده شد.


علی نقوی افزود: پس از راه اندازی پایگاه داده های تحقیقاتی مرکز مالی ایران برای مخاطبان اصلی آن از جمله دانشجویان ، اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران کشور؛ از مهر ماه امسال دور جدیدی از همکاری ها در زمینه ارایه داده های این پایگاه با مراکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه امیر کبیر فعال شده است.


وی با اشاره به امکانات و قابلیت پایگاه داده های تحقیقاتی ، درباره تفاهم نامه مرکز مالی ایران با دانشگاه صنعتی امیر کبیر سخن گفت و افزود: در قالب این تفاهم نامه در برگزاری دوره های عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار _ DBA _ برای اولین بار در حوزه مالی همکاری خواهیم داشت که این همکاری پیوند بین بازار سرمایه و دانشگاه خواهد بود.


به گفته این مقام مسئول با توجه به امکانات و توانمندی های دانشگاه مهندسی صنایع امیر کبیر و وجود گرایش مهندسی مالی در این دانشگاه از سوی مرکز مالی ایران درحوزه داده های تحقیقاتی نیز قابلیت ها و امکاناتی برای دانشجویان پیاده سازی خواهد شد تا از داده های بازار برای انجام تحقیقات خود استفاده کنند.


نقوی ادامه داد: با توجه به اینکه گواهینامه های حرفه ای بین المللی مثل CFA یکی از مدارکی است که فارغ التحصیلان دانشگاهها علاقمند به دریافت آن برای ورود به بازار کار هستند و با توجه به همکاری مرکز مالی ایران با موسسه وایلی (WILEY) زمینه ارایه این خدمات به دانشجویان سراسر کشور فراهم شده است.


وی با بیان اینکه بزودی با دانشگاه الزهرا ، پیام نور و سایر دانشگاه های مستقر در تهران تفاهم نامه های منعقد خواهد شد، گفت:مطابق با برنامه ریزی ها در هر ماه پایگاه داده های تحقیقاتی در یکی از دانشگاه ها معرفی خواهد شد.


به گفته نقوی به لحاظ ترکیب سهامداری مرکز مالی ایران و زیر ساخت های فراهم شده، امکان بهره گیری دانشجویان مدیریت مالی و مهندسی مالی از حوزه های ستادی و اجرایی بازار سهام فراهم شده تا کاربردی تر فرایند بازار را یاد بگیرند و یا از طریق کارگاه های کوتاه مدت از نزدیک فرآیند حضور در بازار سهام و یا فعالیت های تحقیقاتی را درک کنند.


وی در برابر این پرسش که چه تعاملاتی با مراکز مطرح مدیریت مالی دانشگاهها صورت گرفته است،پاسخ داد: با دانشگاه الزهرا و امام صادق(ع) همکاری هایی صورت گرفته اما امسال برنامه تقویت ارتباط با تمام دانشگاهها با توجه به ابزارهای ایجاد شده برای مخاطب خاص پژوهشی ،اساتید و دانشجویان در دستور کار مرکز مالی ایران است.


نقوی تاکید کرد : با بیش از یک هزار واحد دانشگاهی دولتی و آزاد که در ایران دوره های مالی ،حسابداری و اقتصاد را برگزار می کنند از سه هفته پیش مکاتبه شده که امید می رود با حضور در این واحد ها پایگاه داده های تحقیقاتی معرفی و ارایه شود.


همچنین با مجلات علمی و پژوهشی وابسته به دانشگاه ها نیز مکاتباتی صورت گرفته تا پایگاه داده های تحقیقاتی با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران معرفی شود.


این مقام مسئول در مورد برگزاری دوره های آمادگی آزمون های CFA و DBA گفت: دوره های آمادگی آزمون های CFA از پارسال در مرکز مالی ایران شروع شده و برای دانشجویان با تخفیف های قابل توجهی همراه است اما برای دوره های DBA با توجه به اینکه سرفصل های آن از سوی دانشگاه تعیین می شود از هم اکنون کلید زده شده و کارگاه های کاربردی این دوره در مرکز مالی ایران فراهم می شود که ثبت نام آن بزودی آغاز می شود.


وی افزود: تلاش های زیادی از سوی سازمان بورس و نیز از سوی مرکز مالی برای برگزاری آزمون های CFA در ایران صورت گرفته، ضمن ارایه مستندات و مکاتبات با این موسسه همچنان منتظر ارایه نظرات آنها هستیم.


طی 9 ماه اخیری که با همکاری موسسه وایلی دوره های آمادگی آزمون های CFA شروع شده استقبال مناسبی از سوی افراد مختلف صورت گرفته که می تواند عاملی برای افزایش تعداد کاندیداهای برگزاری این دوره در ایران باشد . این موضوع باعث خواهد شد تا برگزاری دوره های آزمون های CFA در ایران توجیه پذیر باشد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته