دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با هفته پژوهش؛

دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ آزاد به نمایش گذاشته می‌شود

دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ آزاد همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی تهران به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر : 228377

داوود ثمری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته پژوهش گفت: «هفته پژوهش و فناوری در آذر با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال" برگزار می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی مانند سال‌های قبل حضور جدی در نمایشگاه خواهد داشت.»


او ادامه داد: «نمایشگاه از 22 تا 26 آذر در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی برگزار می‌شود. سالن شماره 7 به دانشگاه آزاد اختصاص یافته است، سعی می‌کنیم بیشتر محصولات فناورانه را در این نمایشگاه ارائه کنیم که بیشتر محصول واحدها و هسته‌های فناور هستند.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های آزاد، 26 آذر در تهران خبر داد و گفت: «دو سیاست مهم در این گردهمایی با عناوین ارتباط با صنایع بزرگ و توسعه استارت‌آپ‌ها ابلاغ خواهیم کرد.»


ثمری ادامه داد: «حلقه مفقوده نوآوری، تجاری‌سازی محصولات است. با توجه به تغییر رویکردها جایگاه مناسبی برای این موضوع ایجاد شده که با پیگیری‌ آن به نتایج مهمی دست خواهیم یافت. امیدواریم که با توسعه شرکت‌ها نوآورانه منبع درآمدزایی خوبی برای دانشگاه ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم به دانشگاه کارآفرین برسیم.»


او همچنین از ارزیابی کیفی مراکز رشد دانشگاه ازاد اسلامی خبر داد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی 117 مرکز رشد دارد که نیمی از آن‌ها را بررسی و نکات ضعف و قوت را شناسایی کردیم. این مراکز در 6 منطقه تقسیم شده‌اند و به صورت شبکه‌ای با هم ارتباط هستند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته